Blog ARTNOVA
Dziękujemy za subskrypcję.
Na podany adres email zostało wysłane potwierdzenie zapisu.
OK
Blog ARTNOVA

Jak poprawić użyteczność strony głównej?

User eXperience (UX)
Hanna Trzeciak
UX Designer

Strona główna jako ważny element zakupów

Pewnie słyszałeś/aś już o User Experience i wiesz, jak ważny jest dla sprzedaży w ecommerce. Jeśli chcesz dowiedzieć się o tym więcej, zajrzyj do naszego artykułu. Jak się okazuje, użyteczność jest ważna nie tylko w koszyku Twojego sklepu internetowego. Strona główna także pełni bardzo ważną rolę w doświadczeniach użytkowników oraz w poziomie konwersji.

Jeśli chcesz wiedzieć, co możesz poprawić na swojej stronie głównej, aby przyciągnęła uwagę klientów i przekierowała ich do zakupów, zastosuj poniższe wskazówki.

Do rzeczy

Strona główna sklepu internetowego jest wizytówką, na której powinny pojawić się najważniejsze informacje, które zachęcą użytkownika do dalszych akcji. Pamiętaj, co jest Twoim celem i staraj się, żeby użytkownik się na nim skupił i nie był niepotrzebnie rozpraszany.

Przedstaw swoją ofertę bez owijania w bawełnę! Nie pozwól, aby klient domyślał się, co jest najważniejszym elementem strony głównej i gdzie ma kliknąć. Za dużo informacji na raz, długie nagłówki i teksty mogą sprawić, że klient poczuje się przytłoczony i nie dojdzie do zakupu. Z badań wynika, że bardzo mała część odwiedzających przewinie stronę główną do samego dołu. Informacje, które chcesz przekazać najbardziej powinny być na samej górze. Kawa na ławę!

CTA (Call to action)

Wyraźny przycisk, który wzywa użytkownika do akcji powinien być nieodłącznym elementem strony głównej. To właśnie CTA łączy klienta z docelowym produktem lub usługą. Co chcesz, żeby użytkownik najpierw zrobił? Przeszedł do promocji? Zobaczył najnowszą kolekcję a może od razu dodał coś do koszyka? Pamiętaj, że bez względu na to, jaki jest twój cel i dokąd prowadzi przycisk, powinien on być łatwo zauważalny i wyróżniony na przykład kolorem lub wielkością.

Tekst na CTA nie powinien być zbyt ogólny jak na przykład „Wyślij”. Dobrymi przykładami Call To Action są m.in. „Zacznij kompletować swoją szafę”, „Zobacz nasze produkty”, „Przejdź do promocji”. Można również pobawić się formą i zamiast w formie rozkazującej napisać coś w stylu „Wchodzę w to!” lub „Pokaż mi więcej XYZ”.

Adekwatność

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Wystarczy dosłownie chwila, aby użytkownicy wyrobili sobie zdanie na temat Twojej marki, nawet jeśli nie zdają sobie z tego sprawy. Dlatego ważne jest, aby strona była dostosowana do Twojej grupy docelowej. Kolory, treści, które zamieszczasz muszą być adekwatne do odbiorców i pasować do oferowanych produktów lub usług. Jeśli oferujesz usługi dla biznesu, postaraj się o bardziej stonowane kolory i profesjonalny język. Jeżeli natomiast sprzedajesz zabawki dla dzieci, możesz pozwolić sobie na wesołe i wyraźne kolory oraz nieszablonowy font.

Czytelność strony głównej

Postaraj się, aby na stronie głównej wszystkie napisy były łatwo widoczne. Zadbaj o kontrast oraz o odpowiedni rozmiar czcionki. Pamiętaj, że nie wszyscy są w stanie przeczytać bardzo małe napisy, szczególnie, jeśli nie za bardzo odróżniają się w porównaniu z tłem. Zadbaj również o dobrą jakość zdjęć. Często można zauważyć, że na głównym banerze zostało użyte zdjęcie niedostosowane do rozmiarów strony. To wszystko wpływa na odbiór e-sklepu przez użytkowników i jego wiarygodność.

infografika: jak poprawić użyteczność strony głównej

 

Podkreśl korzyści

Rozważ poświęcenie jednej sekcji na stronie głównej na wypunktowanie korzyści dla klienta płynących z oferty. Powinny być przedstawione w krótki i zwięzły sposób, najlepiej w formie graficznej, np. z użyciem ikon. Pamiętaj, że jeden z możliwych sposobów na wyróżnienie się spośród wielu innych firm oferujących te same usługi/produkty to uwzględnienie statystyk dotyczących tego, jak Twój produkt lub usługa może poprawić pracę lub styl życia klientów. Będzie to dla nich przekonująca zachęta.

Rozwiej niepewność

Użytkownik przeczytał już o korzyściach wynikających z zakupu oferowanych w sklepie produktów. Ale na jakiej podstawie ma Ci zaufać? Upewnij się, że na głównej stronie zawarte będą argumenty nie do podważenia takie jak testimoniale lub opinie klientów, którzy korzystali już wcześniej z Twoich usług. Wzbudzi to zaufanie do Twojej marki i sprawi, że nikt nie będzie zastanawiał się dwa razy nad zakupem.

Strona główna – responsywność

Badania wykazują, że ludzie używają częściej smartfona do robienia zakupów przez internet. Nawet zamówienia związane z biznesem wykonywane są coraz częściej przez urządzenia mobilne.

Ważne, aby twoja strona była przygotowana nie tylko do rozdzielczości laptopa. Upewnij się, że w wersji mobilnej Twoja oferta nadal prezentuje się odpowiednio dobrze i że strona nie jest za długa. Podczas gdy na laptopie może to nie być problem, przeglądanie strony-tasiemca na telefonie stanie się bardzo uciążliwe i sprawi, że użytkownik nadwyręży palec do tego stopnia, że nie będzie miał już siły na zakupy ;).

Strona główna wizytówką Twojego sklepu

Strona główna jest pierwszą i ostatnią szansą na to, aby zaciekawić potencjalnego klienta Twoją ofertą i sprawić, aby na niej został i przeszedł dalej do zakupu. Pamiętaj, aby poświęcić jej szczególną uwagę.

Oczywiście nie wszystkie wymienione wskazówki są odpowiednie dla każdego projektu: podejścia mogą się różnić, a także odbiorcy i cele tworzonych stron internetowych. Powyższe porady mogą jednak służyć jako lista kontrolna osobom, które chcą zaprojektować użyteczną stronę główną.

Hanna Trzeciak
UX Designer
Blog ARTNOVA
Poszerzaj z nami swoją wiedzę na temat UX
Zasubskrybuj nasz newsletter
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments