Blog ARTNOVA
Dziękujemy za subskrypcję.
Na podany adres email zostało wysłane potwierdzenie zapisu.
OK
Ładny sklep internetowy – to się opłaca!
Blog ARTNOVA
  • Home
  • UX Blog
  • Ładny sklep internetowy – to się opłaca!

Ładny sklep internetowy – to się opłaca!

E-commerce
Ola Kowalewska
Senior UX/UI Graphic Designer

Kiedy ostatnio kupiłeś produkt bez sprawdzenia jak wygląda? Zgadza się – pewnie nigdy. Nie jesteśmy w stanie nawet wyobrazić sobie e-commerce bez zdjęć. Prawie 95% użytkowników przyznaje, że zdjęcie produktu to główny czynnik motywujący do zakupu. Ponad połowa zrezygnuje z zakupu, jeżeli umieszczone zdjęcia są słabej jakości lub nie podoba im się to co widzą. Wszyscy zgodzimy się przecież, że produkt to najważniejszy element sklepu. Ładny sklep internetowy przyciągnie uwagę, a inwestycja w jego prezentacje powinna być oczywista i stawiana priorytetowo.

 

Zmiana zachowań zakupowych i ich wpływ na wygląd sklepu.

Pandemia koronawirusa wywołała lawinę zmian w procesach zakupowych. Zmieniły się oczekiwania klienta oraz sposób wykorzystywania różnorodnych technologii. Według ekspertów (https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html) Polski rynek e-commerce w ostatnim roku przeskoczył 10 lat do przodu i jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się w Europie. Użytkownicy są świadomi panującej sytuacji na świecie, dlatego są w stanie zgodzić się na więcej, ale sami też więcej wymagają. Dodatkowe zgody i potrzeby niosą za sobą nowe możliwości i rozwiązania. Z weekendów spędzonych w galeriach handlowych, w dużej mierze traktowanych jako rozrywka i sposób na spędzenie czasu z rodziną i przyjaciółmi, przeszliśmy do wirtualnego świata.

 

Biorąc to wszystko pod uwagę, bardzo ważnym aspektem staje się personalizacja UX sklepu, tak aby wywoływał emocje w użytkowniku, odpowiadał na jego potrzeby, a przede wszystkim pociągał do zakupu. Co możemy zrobić, żeby nasz sklep był pozytywnie odbierany przez Klientów?

 

infografika: Ładny sklep internetowy - to się opłaca
Infografika: Ładny sklep internetowy – to się opłaca.

 

Opowiedz historię za pomocą zdjęć

Nie sposób w tym pędzie zmian wypisać receptę, która, na pewno zatrzyma klienta w naszym sklepie i podniesie sprzedaż. Pewne jest jednak, że na pozytywny odbiór treści sklepu przez użytkownika mają wpływ zdjęcia lub krótkie video podkreślające zalety produktu.

 

Zdjęcia produktów mogą informować, ale mogą też wywoływać emocje. Wysokiej jakości zdjęcie produktu może utwierdzić klienta w przekonaniu, że jest to produkt dla niego i zminimalizować prawdopodobieństwo zwrotów. Może zwiększyć sprzedaż, zapewniając emocjonalną zachętę do zakupu poprzez spójną prezentację. Niezależnie jednak od tego, czy zlecasz wykonanie zdjęć profesjonalnemu fotografowi produktów, otrzymujesz je bezpośrednio od producenta, czy też tworzysz je samodzielnie – upewnij się, że dokładnie przedstawiają one oryginalny produkt! Im bardziej zdjęcie odbiega od produktu, tym większe prawdopodobieństwo zwrotów, kosztów, których można uniknąć, a w najgorszym wypadku złych opinii od klientów, którzy raczej nigdy nie wrócą. Należy więc zwrócić szczególną uwagę na wierność kolorów, dokładne odwzorowanie materiałów i ważnych szczegółów produktu.

Przenieś doświadczenia ze sklepu stacjonarnego do e-sklepu

Chcesz być w stanie odtworzyć doświadczenie klienta wchodzącego do sklepu i mogącego wziąć produkt do ręki. Zaprezentuj swój produkt, wyświetlając zdjęcia pod różnymi kątami i z różnych odległości, aby dać klientom poczucie tego, jak produkt będzie wyglądał na żywo. Dedykowana sesja z modelami nie tylko pozwoli użytkownikowi wyobrazić sobie siebie z produktem, ale także da zapewnienie, że produkt jest skierowany właśnie do niego, rekompensując w ten sposób fakt, że nie może go dotknąć. Codzienne doświadczenia sprawiają, że bez dłuższego zastanowienia, podświadomie nadajemy znaczenia widzianym obrazom. Na przykład, jeśli sprzedajesz sukienki, będziesz chciał pokazać zdjęcia każdej sukienki pod różnymi kątami, gdy jest noszona. Niektóre strony e-commerce oferują nawet zdjęcia swoich ubrań noszonych przez modelki o różnych typach budowy ciała, aby dać klientom najpełniejszy obraz tego, jak ubrania będą na nich wyglądać.

Fotografia produktowa (packshot) przydatna nie tylko w sieci

Fotografia produktowa ma również duży wpływ na Twoje działania marketingowe, dlatego ważne jest zaprezentowanie produktu na białym lub jednolitym tle. Ułatwi to nie tylko estetyczną prezentację produktów na stronie, ale też pracę nad dalszymi działaniami marketingowymi.

 

Szukasz wykonawcy ładnego sklepu lub strony www?

Dobrze trafiłeś!

 

 

Części zamienne i drobne detale urządzeń wymagają ostrego, precyzyjnego zdjęcia na białym tle, które zapewni dobry poziom kontrastu. Prezentując swoje produkty na billboardach, również docenisz magię białego tła i równomiernego oświetlenia, jaką oferują packshoty.

 

Ulotki, plakaty, broszury będą przykładem dobrego wykorzystania fotografii produktowej. Produkt na białym tle lub wycięty z tła może być wykorzystany w montażu i dobrze zagrać w kompozycji z tekstem.

Na zakończenie

Opracowałeś swój produkt z pasją, więc nie zapomnij o niej, gdy wystawiasz go na półki. Jako właściciel znasz swoje produkty lepiej niż ktokolwiek inny. Wykorzystaj na swoją korzyść fakt, że naprawdę zależy Ci na sukcesie sklepu. Odbiorcy są niezwykle wyczuleni na autentyczność. Jeśli nie wierzą w twój produkt, nie zaufają niczemu innemu, co masz do powiedzenia.

Podobne wpisy

28.12.2021 28 grudnia 2021
E-commerce

Najczęstsze błędy w sklepie internetowym

15.02.2022 15 lutego 2022
User eXperience (UX)

Projektowanie UX/UI – różnice pomiędzy UX Design i UI Design

Senior UX/UI Graphic Designer
Graficzka komputerowa z 16 letnim doświadczeniem. Na swoim koncie ma realizacje dla globalnych marek w zakresie projektowania kreatywnego oraz copywritingu. Od niemal 4 lat zajmuje się projektowaniem UX w ARTNOVA gdzie z zaangażowaniem dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Prywatnie Psia Mama.
Blog ARTNOVA
Poszerzaj z nami swoją wiedzę na temat UX
Zasubskrybuj nasz newsletter
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments