Blog ARTNOVA
Dziękujemy za subskrypcję.
Na podany adres email zostało wysłane potwierdzenie zapisu.
OK
Jak dobrze zaprojektować stronę produktową, która generuje sprzedaż
Blog ARTNOVA
  • Home
  • UX Blog
  • Jak dobrze zaprojektować stronę produktową, która generuje sprzedaż

Jak dobrze zaprojektować stronę produktową, która generuje sprzedaż

E-commerce
Nina Dobaczewska
UX Designer

Jeśli zastanawiasz się, jak dobrze zaprojektować stronę produktową, to bardzo dobrze. Strona produktowa, znana też jako karta produktu, stanowi jeden z kluczowych elementów sklepu internetowego i jej wygląd oraz użyteczność mogą zaważyć na dalszych krokach klienta.

Potencjalny klient nie może osobiście obejrzeć produktu czy go przymierzyć, więc to sklep musi zapracować na to, aby doświadczenie użytkownika z produktem za pośrednictwem strony było jak najlepsze i zaowocowało zakupem.

 

Dobra strona produktowa – kluczowe elementy

Strona produktowa jest równie ważna jak strona główna w sklepie internetowym. Zdarza się bowiem wielokrotnie, że potencjalny klient trafi na stronę produktową bezpośrednio z wyników wyszukiwania w przeglądarce, a nie przez stronę główną. Wtedy też koniecznie trzeba wywołać w kliencie jak najlepsze pierwsze wrażenie, które może zaważyć na tym, czy klient zapozna się z treścią strony i doda produkt do koszyka.

 

W kwestii pozostałych kluczowych elementów nie ma znaczenia, w jaki sposób klient trafi na stronę produktową. Wszystkie elementy są również ważne i trzeba o nie zadbać.

 

Najważniejsze elementy dobrej strony produktowej to widoczna cena produktu, precyzyjny, ale niezbyt długi opis oraz zdjęcia. Jeśli produkt ma warianty (np. kolorystyczne) warto je pokazać, a jeśli jest konieczne, należy dodać instrukcję obsługi.

Zdjęcie produktu

Na stronie produktowej nie może zabraknąć zdjęcia. Dobre zdjęcie a najlepiej zdjęcia to jeden z najważniejszych elementów strony produktowej. Czasami ludzie nie czytają opisu i właśnie zdjęcie decyduje, czy produkt trafi do koszyka.

 

Zdjęcia powinny pokazywać zarówno produkt ogólnie z różnych perspektyw, jak i szczegóły (np. ozdobne fragmenty lub faktura tworzywa). W przypadku detalu, potrzebne będą zdjęcia wysokiej jakości.

 

Poza tym pokażmy produkt w kontekście – w realnym użyciu. Na przykład wyobraź sobie, że chcesz kupić lampę. Na stronie oglądasz zdjęcia lampy, zbliżenia na detale. Lampa ma 40 cm średnicy. Zastanawiasz się, czy to dużo, czy mało? Pokazanie produktu w kontekście, czyli wiszącej w pokoju, pozwoli Ci wyobrazić sobie, czy wybrana lampa będzie pasować do Twojego pomieszczenia.

 

Przygotowując zdjęcia do sklepu internetowego zadbaj, aby wszystkie były zrealizowane w podobny sposób, np. na tym samym tle.

Opis produktu

Efektywny opis produktu powinien być jasny i przejrzysty. Z jednej strony napisany językiem dopasowanym do grupy docelowej, z drugiej precyzyjnie określający cechy produktu.

 

Tworząc opis nie należy zapominać o parametrach i danych technicznych produktu, np. na stronie produktowej kurtki turystycznej należy uwzględnić skład materiałowy oraz sposób jej prania oraz konserwacji.

 

To, co znajdzie się w opisie produktu będzie w dużej mierze zależało od specyfiki tego, co sprzedajemy. Jeśli to urządzenie elektroniczne konieczna będzie np. tabela z danymi technicznymi urządzenia, instrukcja obsługi, informacje i gwarancji, jeśli ubranie nie zapominajmy też o tabeli rozmiarów, jeśli produkt spożywczy konieczny będzie skład oraz data ważności.

 

W ramach jednego sklepu wszystkie strony produktowe powinny być takie same, tak, aby użytkownik wiedział, gdzie szukać pożądanych przez niego informacji.

 

Ostatnia, ale bardzo ważna rzecz – zadbaj, aby wielkość czcionki była wystarczająco duża, tak, aby każdy bez problemu mógł ją przeczytać.

 

infografika: Jak dobrze zaprojektować stronę produktową, która generuje sprzedaż.
Infografika: Jak dobrze zaprojektować stronę produktową, która generuje sprzedaż.

 

Wskaźnik dostępności produktu

Na stronie produktu warto przedstawić klientowi informację o dostępności produktu. Niejeden raz można spotkać się z sytuacją, kiedy klient zamawia produkt, płaci za niego, a dopiero potem dostaje informację, że produkt jest dostępny, ale na zamówienie. Napisać, że sytuacja wywołuje frustrację, to mało powiedziane. Szanse, że klient wróci do sklepu lub go poleci znajomym są marne.

 

Dostępność produktu można pokazać za pomocą ogólnego stwierdzenia (np. „dostępny” lub „stan: ostatnie sztuki”), jak i informacji o dokładnej liczbie produktów w magazynie, co będzie dodatkowym triggerem zakupowym.

Opcje dostawy

Poza informacją o dostępności produktu, istotną informacją decydującą o zakupie produktu będzie termin jej wysyłki. Jest to szczególnie ważne, jeśli termin różni się w zależności od produktu (np. jedne produkty są wysyłane w ciągu 24h a inne w ciągu 3 dni, ponieważ są przechowywane w zagranicznym magazynie).

 

W przypadku, kiedy zamówienie jest dzielone i wysyłane z dwóch różnych miejsc, również należy poinformować o tym klienta, szczególnie, jeśli części zamówienia różnią się terminem dostawy, a koszty przesyłki rosną.

Call to action (CTA)

Kiedy klient zdecyduje się na zakup produktów nie powinien mieć wątpliwości co do tego, w jaki sposób zakupić produkt. Dlatego tak ważne jest odpowiednie wezwanie do działania, czyli CTA. W tym wypadku będzie to najczęściej odpowiednie wyeksponowanie przycisku Kup lub Dodaj do koszyka.

 

CTA ma jednak dużo więcej odsłon i może przybierać różne formy, o czym piszemy w artykule: Co to jest CTA?

Opinie klientów

Opinie klientów mogą być ważnym czynnikiem zachęcającym potencjalnego klienta do zakupów. Ważna będzie zarówno średnia ocena, jak i opinie wymieniające plusy i ewentualne minusy produktu. Dobre opinie wzbudzają zaufanie i zwiększają prawdopodobieństwo dokonania przez klienta zakupu.

Powiązane produkty

Czasami klient ogląda jakiś towar, jednak nie jest do niego przekonany. Dlatego też pokazanie pod spodem podobnych produktów może go doprowadzić potencjalnego odbiorcę do innego, ale bardziej pasującego przedmiotu.

 

Poza tym warto również pokazać produkty, które będą stanowić komplet lub uzupełnienie do wybieranego towaru, np. jeśli klient kupuje smartfona, można mu przedstawić etui lub uchwyty.

 

Chcesz efektownie zaprezentować produkty?

Zamów profesjonalne wizualizacje 2D/3D

 

 

Dobrze zaprojektowana strona produktowa – krok po kroku

Przygotowanie dobrej karty produktu wymaga przygotowania i podjęcia różnych działań.

 

  1. Przemyśl, jakiego rodzaju produkty oferujesz w swoim sklepie internetowym. Pogrupuj podobne sobie i wypisz, co należy zawrzeć na stronie produktowej w zależności od rodzaju produktu.
  2. Na tej podstawie zaplanuj „szablon” strony produktowej, tak, aby klient w łatwy sposób mógł się poruszać między kartami produktów i wiedział, gdzie znajdzie potrzebne mu informacje.
  3. Zrealizuj sesję zdjęciową – tutaj najpewniej będziesz potrzebować pomocy profesjonalnego fotografa zajmującego się fotografią produktową. Będzie to szczególnie ważne, jeśli będziesz pokazywać detale produktów.
  4. Przygotuj opis pasujący do grupy docelowej. Przy opisie zawrzyj wszelkie instrukcje i szczegóły techniczne produktu.

 

Projektując stronę produktową nie zapominaj o dobrze wyeksponowanej cenie oraz przycisku dodającym produkt do koszyka.

Podsumowanie

Strona produktowa jest miejscem, które decyduje, czy klient doda produkt do koszyka. Uwzględniając, że może być również pierwszą stroną, z którą zetknie się użytkownik z Twoim sklepem, warto traktować ją z dużą uwagą.

 

Pamiętaj, aby strona była czytelna i aby dobrze wyświetlała się na różnych urządzeniach, w tym mobilnych. Dobrą praktyką jest informowanie klienta o tym, że produkt pomyślnie został dodany do koszyka. Klient będzie pewien, że udało mu się wykonać czynność.

 

Poza tym nie zapominaj o przejrzystym opisie i dobrych zdjęciach. To połowa sukcesu.

Podobne wpisy

25.05.2021 25 maja 2021
E-commerce

Alarm: spadek sprzedaży w sklepie internetowym

07.09.2021 7 września 2021
E-commerce

Ładny sklep internetowy – to się opłaca!

14.12.2021 14 grudnia 2021
User eXperience (UX)

UX Design nawigacji na stronie www – jak zrobić to poprawnie?

UX Designer
Projektantka user experience z wykształceniem socjologicznym i szerokim doświadczeniem marketingowym. Pracowała jako project manager w IT i projektach kulturalnych. Zainteresowana dostępnością cyfrową i projektowaniem społecznie zaangażowanym.
Blog ARTNOVA
Poszerzaj z nami swoją wiedzę na temat UX
Zasubskrybuj nasz newsletter
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments