Blog ARTNOVA
Dziękujemy za subskrypcję.
Na podany adres email zostało wysłane potwierdzenie zapisu.
OK
Jak stworzyć podstronę  „O nas”
Blog ARTNOVA

Jak stworzyć podstronę „O nas”

User eXperience (UX)
Nina Dobaczewska
UX Designer

Stworzenie podstrony „O nas” to wbrew pozorom nie takie proste zadanie, jak mogłoby się wydawać. Poświęcenie kilkudziesięciu minut czy godziny zazwyczaj nie będzie wystarczające. To, co zawrzemy na stronie „O nas” wymaga przemyślenia zarówno pod kątem tego, jak chcemy się zaprezentować, jak i tego, komu będziemy się prezentować. Nie ulega jednak wątpliwości, że ta część naszej witryny jest niezwykle ważna i warto zwrócić na nią uwagę.

 

Czym jest podstrona O nas?

Podstrona „O nas” to po pierwsze wizytówka firmy. Jest to miejsce, w którym to Ty decydujesz, w jaki sposób przedstawisz siebie i swój biznes. Opisujesz na niej czym się Twoja firma zajmuje, skąd pomysł na jej powstanie, jaka jest jej historia, czy przyświecają Wam jakieś idee i wiele, wiele innych.

 

Być może chcesz pokazać, czym wyróżnia się Twoje przedsiębiorstwo i dlaczego klient albo kontrahent powinni rozpocząć współpracę właśnie z Tobą. To również odpowiednie miejsce, aby pokazać wyjątkowość firmy i potwierdzić swój profesjonalizm.

 

Strona „O nas” to też forma pokazania, że firma rzeczywiście istnieje.

Strona „O nas” – czy ktoś to w ogóle czyta?

Być może strona „O nas” nie jest pierwszą stroną, na którą wchodzi użytkownik, ale na pewno w wielu przypadkach jest często odwiedzana. Niejednokrotnie zdarza się, że jej zawartość decyduje, czy klient dokona zakupu.

 

Wyobraźmy sobie sytuację, w której klient znajduje w Twoim sklepie poszukiwany przez niego przedmiot, czy usługę. Cena go zadowala i chciałby zamówić produkt, ale nie zna sklepu i nie wie, czy jest on godny zaufania.

 

Podstrona „O nas” może zaważyć, czy klient Ci zaufa i dokona zakupu u Ciebie.

 

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o skutecznych strategiach projektowania stron produktowych, które przekładają się na realne zyski, to koniecznie sprawdź nasz artykuł Jak zaprojektować stronę produktową.

Strona „o nas” — jak napisać i czy warto to zrobić?

Jeśli zastanawiasz się, czy warto uwzględnić na Twojej stronie sekcję „O nas” – odpowiadamy: zdecydowanie warto! To ona niejako buduje relacje zarówno z klientem końcowym, jak i biznesowym.

 

Jak ją napisać? Na pewno przygotuj tekst w taki sposób, aby pasował do grupy docelowej Twojej witryny. Poza tym pamiętaj, aby tekst nie był zbyt długi. Postaw też na autentyczność. Stosowanie gotowców i wszędzie spotykanych frazesów na pewno nie sprawi, że opis spełni jedną ze swoich głównych funkcji, czyli nie wzbudzi zaufania.

 

Postaraj się, aby tekst na podstronie „O nas” był przyjazny zarówno dla klienta końcowego, klienta biznesowego jak i potencjalnego pracownika, który chciałby zatrudnić się w Twojej firmie.

Brak podstrony O nas – strona internetowa, która nie budzi zaufania

Rezygnacja z podstrony „O nas” jest ryzykownym posunięciem, szczególnie dla małej i mało znanej firmy. Rezygnując z tej strony należy mieć świadomość, że możemy nie wzbudzić zaufania klienta, nie potwierdzimy też, że firma rzeczywiście funkcjonuje. Klient mający wątpliwości czy firma istnieje z pewnością wybierze innego dostawce produktu lub usługi.

 

infografika: Podstrona 'O nas'. Jak zbudować, aby wzbudzić zaufanie
Infografika: Podstrona 'O nas’. Jak zbudować, aby wzbudzić zaufanie.

 

Opis firmy „o nas” — częste błędy

Przygotowując się do stworzenia opisu na podstronę „O nas” warto zwrócić uwagę na potencjalne błędy, które można popełnić podczas pracy. Jedne z najważniejszych to:

  • Zbyt długa treść – jeśli historia jest dobrze napisana, klient chętnie ją przeczyta, ale nie jest tajemnicą, że większość ludzi tylko skanuje tekst lub w ogóle go nie czyta.
  • Treść niedopasowana do grupy docelowej – warto zastanowić się do kogo kierujemy treść strony i napisać ją tak, aby nasza grupa docelowa ją zrozumiała i poczuła, że tekst jest do niej skierowany.
  • Banalne sformułowania – pisząc tekst na podstronę „O nas” warto być autentycznym i napisać coś od siebie. Stosowanie banalnych stwierdzeń, np. „Dopasujemy ofertę do Twoich potrzeb” w niczym Cię nie wyróżni i będzie wyglądało jak skopiowany z innej strony tekst.
  • Branżowa nomenklatura – jeśli chcesz dotrzeć do możliwe szerokiego grona odbiorców unikaj słów powszechnie nierozumianych.
  • Mylenie z ofertą – strona „O nas” bywa mylona z ofertą. Warto pamiętać, że to coś więcej, a oferta powinna znaleźć się w innym miejscu na stronie.

Co powinna zawierać strona O nas?

Strona „O nas” powinna prezentować, czym zajmuje się firma, jakie jest jej doświadczenie w oferowaniu produktu czy usługi. Być może za biznesem stoi ciekawa historia albo idea, która przyświeca założycielowi?

Pokaż zespół

Elementem, który wzbudza zaufanie to również zaprezentowanie swojej „twarzy” (niekoniecznie mam tu na myśli zdjęcie). Pokazanie, że za biznesem stoją żywi ludzie i ich praca to dobra droga do zaskarbienia sympatii i zaufania wśród klientów. To tutaj możesz też pokazać, że Ty i Twoi pracownicy jesteście profesjonalistami.

 

Prezentacja zespołu pokazuje też strukturę firmy, co może być ciekawe dla potencjalnych pracowników lub kontrahentów biznesowych.

Opisz Twój model biznesowy

Opisanie modelu biznesowego warto zawrzeć na podstronie „O nas” ze względu na kontakty b2b oraz potencjalnych nowych pracowników. Nie chodzi oczywiście o przestawianie szczegółowych planów Twojej firmy, ale napisanie w kilku zdaniach o Waszych celach i sposobie pracy tylko uwiarygodni biznes.

Zdjęcie

Jeśli chcesz pokazać zdjęcie swoje lub swojego zespołu przemyśl, w jaki sposób chcesz, aby Twoi klienci Was odebrali. Czy zależy Ci na wizerunku twardo stąpającego po ziemi profesjonalisty? A może chcesz zaprezentować się z kreatywnej strony? Którąkolwiek opcje wybierzesz zadbaj, aby zdjęcie było dobrej jakości. Najlepiej gdyby było profesjonalnie wykonane, ale kluczowe jest to, aby było wiarygodne – zdjęcie o charakterze stockowym nie będzie dobrym pomysłem.

 

Szukasz wykonawcy strony internetowej lub e-sklepu?

Zamów profesjonalny projekt i wdrożenie

 

 

Czy każda firma potrzebuje podstrony „O nas”

Większość firm potrzebuje podstrony „O nas”. Powodów, dla których warto pamiętać o takiej stronie jest wiele, ale najważniejsze z nich to wiarygodność, wzbudzanie zaufania i kreowanie pozytywnego wizerunku.

 

Można zaobserwować, że np. duże sklepy internetowe nie mają takich podstron. Są na tyle znane, że nie muszą informować o sobie w tej formie. Poza tym zaprezentowanie idei czy pracowników firmy nie przełoży się w ich przypadku w żaden sposób na sprzedaż. Bywa jednak, że już na stronach korporacyjnych tychże firm takie opisy można znaleźć, czasami są nawet bardzo rozbudowane.

Podsumowanie

Podstrona „O nas” jest ważna wizytówką Twojej firmy. Może decydować o tym, czy klient zdecyduje się na zakup w Twoim sklepie czy skorzysta z usług, które oferujesz.

 

Sekcja „O nas” to także skuteczne narzędzie budowania wiarygodności firmy i jej marki. Wzbudzanie zaufania klientów jest z kolei ważnym czynnikiem wpływającym na sprzedaż.

 

Od Ciebie zależy w jaki sposób się zaprezentujesz, ale warto zrobić to w sposób przemyślany. Dobrze opowiedziana historia na pewno przyciągnie uwagę Twoich klientów.

Podobne wpisy

12.07.2022 12 lipca 2022
User eXperience (UX)

Jak powinna wyglądać stopka na stronie www?

26.07.2022 26 lipca 2022
E-commerce

Jak stworzyć skuteczną podstronę „Kontakt”

UX Designer
Projektantka user experience z wykształceniem socjologicznym i szerokim doświadczeniem marketingowym. Pracowała jako project manager w IT i projektach kulturalnych. Zainteresowana dostępnością cyfrową i projektowaniem społecznie zaangażowanym.
Blog ARTNOVA
Poszerzaj z nami swoją wiedzę na temat UX
Zasubskrybuj nasz newsletter
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments