• Home
  • UX Blog
  • Co powinna zawierać strona internetowa firmy z branży budowlanej?

Co powinna zawierać strona internetowa firmy z branży budowlanej?

13 czerwca 2023
Artur Kruk
Audyt UX Manager

Strona internetowa firmy budowlanej – jak ją zbudować? Gdyby witryny www były tworzone z betonu, stali, cegieł, drewna, pewnie nie byłoby o czym pisać. Jednak branża budowlana w nieco mniejszym stopniu niż handel weszła w rewolucję cyfrową. A szkoda, bo warto wykorzystać potencjał drzemiący w Internecie. Warto wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć nowych klientów na swoje produkty lub usługi.

Strona internetowa firmy budowlanej – dlaczego warto ją mieć?

Własna witryna w Sieci niesie za sobą szereg zalet, które mogą napędzić rozwój Twojej firmy. Przede wszystkim strony stanowią komfortową przestrzeń pozwalającą na przekrojowe zaprezentowanie swojej oferty. Klient może samodzielnie poznać zakres usług od podszewki. Takie rozwiązanie jest wygodne dla obu stron.

Poza tym strona firmy budowlanej pełni rolę swoistej wizytówki. Można w obrazowy sposób dać wyraz swojego profesjonalizmu, rozległych kompetencji i pokaźnego doświadczenia. Wielu użytkowników to wzrokowcy, którzy wyrabiają sobie zdanie o firmie na podstawie kilku pierwszych sekund przeglądania witryny. Taki mechanizm może stać się Twoją przewagą konkurencyjną. Jeśli zdołasz wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie za sprawą nowoczesnej strony, łatwiej będzie poprowadzić relację aż do osiągnięcia celu biznesowego.

Strona internetowa jest też kluczowym komponentem marketingu internetowego. Stanowi ona punkt, do którego odnoszą się rozmaite systemy reklamowe. Dzięki własnej witrynie jesteś w stanie skutecznej pozyskać ruch, a następnie zamienić go na nowe zlecenia i wpływy na konto firmowe.

Tworzenie strony internetowej dla firmy budowlanej – jakie elementy powinna zawierać?

Podczas tworzenia witryny warto wykazać się kreatywnością, aby osiągnąć unikatowy efekt końcowy. Nie wszystkie działania muszą jednak sprowadzać się do wymyślania nowych rozwiązań. Można wyróżnić szereg sprawdzonych metod, które w każdym przypadku przyczyniają się do poprawienia generowanych rezultatów. Poznaj kilka kluczowych obszarów.

Zarys oferty usług

Jedna z podstawowych sekcji na stronie internetowej powinna być poświęcona prezentacji świadczonych usług. Zamieść tam wyczerpujący opis, który rozwieje wątpliwości potencjalnych klientów. Postaraj się operować konkretnymi informacjami. Dobrym urozmaiceniem będzie też zamieszczenie zdjęć, które pomogą w zilustrowaniu danej usługi.

Realizacje i galeria zdjęć

Niektórzy odbiorcy mają wyobrażenie o tym jak powinien wyglądać efekt końcowy. Inni natomiast bardziej liczą na Twoje sugestie. Niezależnie od stopnia świadomości, każdy klient będzie w stanie ocenić czy rezultat spełnia jego oczekiwania. Nawet bardziej niezdecydowana osoba może zakwestionować wynik działań ekipy budowlanej. W związku z tym warto dokładnie eksponować przykłady dotychczasowych realizacji. W ten sposób każdy użytkownik trafiający na Twoją stronę może dokładnie sprawdzić czego się spodziewać. Taki zabieg pomaga w zredukowaniu uczucia niepewności. W sekcji z ukończonymi projektami kluczowe są zdjęcia. Zaprezentuj na nich efekt w całej okazałości, a także zwróć uwagę na istotne detale. Przydatnym dopełnieniem może być opis zawierający nazwy wykorzystanych produktów.

Referencje

Weryfikowanie wiarygodności firmy przed podjęciem współpracy jest już standardem. Można to zrobić na kilka sposobów. Jednym ze świadectw rzetelności są pozytywne opinie wystawione przez klientów. Nie polegaj w tej materii jedynie na dobrej woli osób, dla których świadczysz usługi. Przyjmij proaktywną postawę i poproś o opublikowanie recenzji. Pokaźna lista pochlebnych ocen pomoże utrwalić profesjonalny wizerunek Twojej firmy.

Kontakt

W tym przypadku nie należy koncentrować się na jednej formie kontaktu. Jedni preferują rozmowę telefoniczną, drudzy wysłanie maila, a jeszcze inni komunikację za pośrednictwem rozmaitych aplikacji. Postaraj się zatem zaproponować kilka rozwiązań. Podstrona kontakt powinna zawierać przede wszystkim adres e-mail i numer telefonu. Możesz też zachęcić do kontaktowania się za pośrednictwem mediów społecznościowych, np. konta firmowego na Facebooku. Pamiętaj jednak, że decydując się na jakąś formę kontaktu musisz znaleźć czas na obsługiwanie jej, np. na odpowiadanie na maile.

infografika: co powinna zawierać strona internetowa firmy z branży budowlanej
Infografika: Co powinna zawierać strona internetowa firmy z branży budowlanej.
pobierz pdf

Na co warto zwrócić uwagę, tworząc strony firm budowlanych?

Strona firmy budowlanej może zostać wzbogacona o szereg korzystnych praktyk, które będą sprzyjać realizacji strategii marketingowej. Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.

Dobry nagłówek

Skuteczna promocja firmy przez internet wymaga uwzględnienia preferencji ludzi oraz inteligentnych algorytmów stojących za różnymi systemami reklamowymi. Skuteczny nagłówek pozwala odpowiedzieć na potrzeby obu tych stron. Użyj tego komponentu, aby zdefiniować czym się zajmujesz. Dzięki temu odwiedzający będą od razu wiedzieć w jakim sposób możesz im pomóc. Ponadto strona dla firmy budowlanej stanie się wtedy lepiej widoczna w wyszukiwarkach internetowych.

Zdjęcie na stronie głównej

Można powiedzieć, że witryna internetowa powinna być zbudowana zgodnie z zasadą „od ogółu do szczegółu”. Jeśli zatem detale i szczegółowe opisy znajdują się w poszczególnych zakładkach, to strona główna powinna przedstawiać firmę z szerszej perspektywy. Postaraj się dobrać zdjęcie, które przyciągnie uwagę, a jednocześnie zrobi wrażenie na odbiorcy.

Call to action

W marketingu internetowym nie należy owijać w bawełnę. Należy zagrać w otwarte karty i bezpośrednio odnosić się do potrzeb odbiorcy. Za pomocą call to action, czyli wezwania do działania, jesteś w stanie powiedzieć użytkownikowi jakiego rodzaju interakcji od niego oczekujesz. Wbrew pozorom tak drobny zabieg potrafi znacząco poprawić uzyskiwane rezultaty.

Formularz kontaktowy

Oprócz numeru telefonu i adresu e-mail warto też zamieścić formularz kontaktowy. Niektórzy preferują taką formę komunikacji. Pamiętaj jednak, aby ten moduł posiadał jak najprostszą konstrukcję. Poproś jedynie o absolutne minimum informacji, które są Tobie potrzebne. Właściwie wystarczy tylko pole do wprowadzenia imienia, treści zapytania i danych kontaktowych. Im mniej wymagań stawiasz przed użytkownikiem, tym większa staje się szansa, że osoba nie zniechęci się podczas żmudnego wypełniania złożonego formularza.

Twoja firma potrzebuje nowoczesnej strony www?

Zamów projekt i wdrożenie witryny

Strony internetowe w różnych sektorach branży budowlanej

Branża budowlana ma wiele twarzy. Występują firmy, które specjalizują się w różnych segmentach tego rynku. Każdy obszar charakteryzuje się nieco inną specyfiką. W związku z tym warto zwrócić uwagę na najważniejsze kwestie dla przedstawicieli poszczególnych form działalności.

Firmy wykonawcze

W tym przypadku kluczową kwestią jest zamieszczenie referencji oraz zdjęć ukończonych realizacji. Potencjalni klienci będą chcieli zweryfikować kompetencje firmy na podstawie uzyskiwanych efektów oraz poziomu satysfakcji wcześniejszych kontrahentów.

Firmy remontowe

Warto postawić się na miejscu klienta i spojrzeć na proces poszukiwania ekipy remontowej z jego perspektywy. Prawdopodobnie największą obawą będzie solidność oraz dbałość o szczegóły. Konieczne jest zatem zaprezentowanie zdjęć realizacji. Połóż duży nacisk na wyeksponowanie detali przedstawiających elementy wykończenia. Przydatne okażą się też referencje wystawione przez wcześniejszych klientów.

Dostawcy materiałów budowlanych

Status takiej firmy opiera się w dużej mierze na renomie firm, z którymi współpracuje. W związku z tym przedstaw argumenty przemawiające na korzyść poszczególnych producentów i marek. Prezentując swoje mocne strony postaw na elementy istotne dla klienta: kompleksowość obsługi, transport, doradztwo itp.

Responsywna strona www dla firmy budowlanej – dlaczego to jest ważne?

Responsywność oznacza, że strony internetowe można komfortowo przeglądać przy pomocy różnego rodzaju sprzętu elektronicznego. Od kilku lat większość ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych. Strony internetowe firm budowlanych muszą mieć zatem strukturę dostosowaną do obsługi z poziomu smartfonów oraz tabletów. Jednocześnie nie należy pomijać potrzeb użytkowników posługujących się komputerami. Dla wielu osób klawiatura, myszka i duży wyświetlacz nadal są najwygodniejszą formą przeglądania internetu. Responsywna strona internetowa umożliwia zatem uniwersalne podejście.

Podsumowanie

Wdrożenie powyższych zaleceń pozwoli Ci na uzyskanie namacalnych efektów. Warto skorzystać z narzędzi analitycznych, aby przekonać się jak bardzo zmieniły się generowane wyniki od momentu przeprowadzenia modernizacji. Oczywiście zaprezentowane wskazówki stanowią dopiero początek drogi do wykorzystania pełnego potencjału sieci. Jeśli chcesz uzyskać kompleksowe wsparcie, warto nawiązać współpracę z firmą specjalizującą się w budowie stron i marketingu internetowym.

Artur Kruk
Audyt UX Manager

Od ponad dwudziestu pięciu lat aktywnie zaangażowany w tworzenie i sprzedaż profesjonalnych rozwiązań IT. Doświadczony analityk biznesowy oraz koordynator i menedżer projektów. Prywatnie miłośnik klasycznej literatury science-fiction i gier logicznych.

Komentarze

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments