Blog ARTNOVA
Dziękujemy za subskrypcję.
Na podany adres email zostało wysłane potwierdzenie zapisu.
OK
Co powinna zawierać strona internetowa dla hotelu?
Blog ARTNOVA
  • Home
  • UX Blog
  • Co powinna zawierać strona internetowa dla hotelu?

Co powinna zawierać strona internetowa dla hotelu?

Web design
Staszek Czarnecki
UX Designer

Strona internetowa hotelu to Twoje najważniejsze narzędzie do promowania i sprzedawania usług noclegowych i ewentualnych usług dodatkowych. Nowoczesny layout, najwyższej jakości zdjęcia, kompletne i czytelnie podane informacje oraz wygodny system rezerwacji to wierzchołek przysłowiowej góry lodowej. Na skuteczność strony internetowej dla hotelu składa się bowiem mnóstwo drobnych elementów, które pozwalają na zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania i podniesienie współczynnika konwersji.

 

Właściwie zaprojektowana witryna hotelu powinna robić dobre pierwsze wrażenie, wpisywać się w oczekiwania Twoich potencjalnych klientów oraz szybko i skutecznie przeprowadzać przez proces decyzyjny.

 

Główny cel strony dla hotelu

Zastanawiasz się, czy inwestowanie w stronę hotelu ma sens? Przecież jesteś obecny/a na wielu platformach sprzedażowych oferujących usługi noclegowe… Strona internetowa dla hotelu to niezależna wizytówka Twojej marki. Jednocześnie profesjonalna baza informacji o Twoim obiekcie oraz narzędzie do bezpośredniej sprzedaży Twoich usług.

Określenie grupy docelowej

To jeden z najważniejszych elementów każdej strategii biznesowej. Aby zaprojektować stronę internetową, która będzie sprzedawała Twoje usługi, musisz dokładnie określić, do kogo je kierujesz. Kim są Twoi klienci? W jaki sposób myślą? Jakie są ich potrzeby, oczekiwania i wzorce zachowań? To wszystko składa się na tzw. personę, czyli fikcyjny profil użytkownika, który reprezentuje Twoich klientów.

 

Jak stworzyć personę? Tworzenie profilu użytkownika opiera się na pięciu filarach:

  • ustalasz, jakie informacje są Ci potrzebne – są to przede wszystkim dane demograficzne, informacje zawodowe, zachowania i osobowość, cele i wyzwania,
  • rzetelnie zbierasz informacje – niezbędne dane możesz pozyskać w ramach wywiadu wewnętrznego i zewnętrznego, ankiet i formularzy oraz badań analitycznych m.in. mediów społecznościowych,
  • przeprowadzasz pogłębioną analizę, w ramach której szukasz wzorców i powtarzalnych, dominujących schematów,
  • budujesz i ożywiasz personę – w oparciu o zebrane dane, wymyślasz dla niej imię, nazwisko i wygląd (zdjęcie), określasz czym się zajmuje, gdzie mieszka, ile zarabia, jakie ma zwyczaje itd.
  • analizujesz swoją ofertę i stronę internetową pod kątem persony.

Skoro wiesz już co i dla kogo robisz – czas na kolejne kroki. Dowiedz się, jakie elementy powinna zawierać strona internetowa dla hoteli. Dowiedz się też jak jej konstrukcja może wpływać na Twoje zyski.

 

infografika: Co powinna zawierać strona internetowa dla hotelu.
Infografika: Co powinna zawierać strona internetowa dla hotelu.

 

“Must have” stron www dla hoteli

Dobra strona internetowa hotelu powinna być przyjemna dla oka i łatwa w obsłudze. A przede wszystkim  przejrzysta i czytelna. Powinna także wyczerpująco prezentować ofertę i skutecznie prowadzić użytkowników przez proces podejmowania decyzji.

Łatwa nazwa domeny

W myśl zasady, że nie należy komplikować rzeczy prostych – postaw na prostą i łatwą do zapamiętania nazwę domeny. Skomplikowane nazwy stron www nie zapadają w pamięć. Trudność znalezienia witryny, którą „ktoś polecił” lub „gdzieś o niej słyszałem” dość szybko zniechęca użytkowników. A to przecież dla Ciebie strata potencjalnych klientów.

 

Jeżeli nazwa Twojego hotelu jest długa, skróć ją wybierając na nazwę domeny najistotniejszy człon.

Kontakt i mapa lokalizacji

Skuteczna podstrona kontakt jest ważnym elementem wizerunku Twojego hotelu, często określanym mianem wirtualnej wizytówki. To podstrona, która powinna dostarczyć Twojemu potencjalnemu klientowi kompletną i zwięzłą informację w pigułce. Informację o tym, gdzie znajduje się hotel (adres plus mapka lokalizacji) i jak się skontaktować z obsługą obiektu.

 

Pamiętaj, by w zakładce kontakt znalazły się numery telefonów, które są na bieżąco obsługiwane (koniecznie z podaniem godzin pracy) oraz adres mailowy. Popularną i docenianą przez użytkowników stron www praktyką jest udostępnianie formularzy kontaktowych. Formularze pozwalają na wysłanie dowolnego zapytania o dowolnej porze doby.

Wysoka jakość zdjęć

Efektywne zaprezentowanie oferty hotelu bez wysokiej jakości zdjęć jest właściwie niemożliwe. Jako odbiorcy treści do suchych opisów podchodzimy z pewną rezerwą. Dopiero obraz potwierdza, a niekiedy nawet wzmacnia ich autentyczność. Dlatego strony internetowe dla hoteli powinny być wypełnione wysokiej jakości zdjęciami. Fotografie powinny mieć odpowiednie rozmiary i rozdzielczości oraz prezentować umiejętnie dobrane kadry (bez zbędnych artefaktów). Dobre wrażenie robią także żywe i atrakcyjne kolory.

Atuty hotelu

Jakie są mocne strony Twojego hotelu? Oferujesz swoim gościom rewelacyjne widoki z pokojów, doskonałe jedzenie w hotelowej restauracji, dostęp do basenu, strefy wellness lub SPA, udogodnienia dla rodzin z dziećmi, możliwość wynajęcia rowerów czy stację ładowania samochodów elektrycznych? Na stronie www Twojego obiektu wszystkie tego typu bonusy i atrakcje powinny być zaprezentowane w widoczny sposób, np. w sliderze.

Intuicyjna nawigacja strony

Poruszanie się po witrynie Twojego hotelu powinno być proste i całkowicie intuicyjne. Ważny jest zarówno klarowny podział na kategorie i podkategorie, jak i możliwość łatwego wyszukiwania i filtrowania Twojej oferty. Od wszystkich informacji, których potencjalny klient może poszukiwać na stronie hotelu powinny dzielić go maksymalnie trzy kliknięcia.

 

Skomplikowana nawigacja, nieczytelne menu i długi czas ładowania to jedne z najczęściej odnotowywanych powodów, dla których użytkownicy rezygnują z przeglądania oferty i nie finalizują transakcji.

Możliwość rezerwacji online

Z telefonicznej formy dokonywania rezerwacji korzystamy coraz rzadziej i najczęściej w tzw. sytuacjach awaryjnych, np. gdy nocleg potrzebny jest z dnia na dzień. Ewentualnie, gdy musimy zorganizować pobyt dla większej grupy osób, np. w ramach firmowego wyjazdu integracyjnego lub szkolnej wycieczki.

 

Poza tymi wyjątkowymi okolicznościami nade wszystko cenimy sobie możliwość załatwienia rezerwacji od ręki, za pomocą internetowego formularza i bez konieczności wykonywania jakichkolwiek dodatkowych czynności (dzwonienia, potwierdzania mailowego itp.). Dlatego najlepsze strony internetowe hoteli powinny bezwzględnie posiadać wygodny i intuicyjny w obsłudze system rezerwacji on-line.

 

Projektując system rezerwacji zadbaj o to, by stan dostępności pokojów był na bieżąco aktualizowany. Stwórz klientom możliwość wprowadzania życzeń i uwag oraz udostępnij bezpieczny system płatności online.

Przejrzysty cennik

Tutaj nie ma miejsca na niejasności! Cennik powinien być krótki i konkretny. Im więcej zmiennych, od których będzie zależeć finalny koszt noclegu – tym większa szansa na niezrozumienie i rozczarowanie potencjalnego klienta.

Wersje strony dla obcokrajowców

Klientami Twojego hotelu są nie tylko Polacy, ale również obcokrajowcy. Zadbaj o to, by mogli skorzystać z Twojej strony www bez konieczności sięgania po translator Google. W zależności od lokalizacji hotelu i profilu odwiedzających go gości – stwórz wersje strony w wybranym języku lub językach obcych. Anglojęzyczna wersja to konieczność.

Wersja mobilna strony

Jeśli chcesz dorównać konkurencji – strona www Twojego hotelu musi być responsywna, czyli płynnie dostosowująca się do rozmiaru urządzenia, na którym jest oglądana. Twoi potencjalni klienci korzystają bowiem zarówno z komputerów, jak i tabletów czy smartfonów. Rezygnując z responsywności rezygnujesz po prostu z części klientów, a przecież nie o to Ci chodzi!

 

Responsywna strona internetowa będzie maksymalnie czytelna i dostępna na każdym urządzeniu. Będzie również szybko się ładowała na urządzeniach mobilnych, co w istotny sposób przełoży się na współczynnik konwersji. Badania wskazują, że ponad 50% użytkowników rezygnuje z eksplorowania strony, której ładowanie trwa dłużej niż… 3 sekundy!

 

Szukasz wykonawcy profesjonalnej strony WWW?

Prześlij brief i zamów bezpłatną wycenę

 

 

Jak strona internetowa hotelu może wpływać na sprzedaż

Strony internetowe dla hoteli są podstawowym narzędziem do sprzedawania noclegów i ewentualnych usług dodatkowych, czyli Twoim narzędziem do zarabiania pieniędzy. Sprawdź, o jakie elementy musisz zadbać, by zasłużyć na zaufanie potencjalnych klientów i pozyskać jak najwięcej rezerwacji.

Regularne aktualizacje oferty

Oferta, którą prezentujesz na swojej stronie musi być aktualna! Dotyczy to cen, dostępności poszczególnych pokojów oraz ich wyposażenia, a także wszelkich udogodnień i dodatkowych usług (np. miejsc parkingowych, dostępności łóżeczek dla dzieci, oferty śniadaniowej itp.).

 

Na bieżąco aktualizuj cennik oraz usuwaj zdezaktualizowane informacje. Wszelkie nowości prezentuj w ofercie od razu po ich przetestowaniu i wdrożeniu. Każdy z tych elementów może mieć kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji przez Twojego potencjalnego klienta, a jakiekolwiek niejasności mogą być uznane za wprowadzenie w błąd.

Oferty czasowe – strefa promocji

Zdecydowana większość konsumentów lubi wszelkiego rodzaju promocje i bonusy. Dlatego najlepsze strony internetowe hoteli proponują swoim klientom tzw. oferty czasowe.

 

Mogą to być między innymi niższe ceny za dobę od poniedziałku do czwartku, atrakcyjne cenowo pobyty w ramach długich weekendów czy świąt oraz specjalne oferty dla stałych klientów. Dobrym przykładem są bonusy za zarezerwowanie kolejnych noclegów lub polecenie Twojego hotelu znajomym.

 

Tutaj wszystko zależy od Ciebie i Twojego pomysłu na biznes! My jedynie zwracamy uwagę na fakt, że tego typu czasowe oferty powinny być odpowiednio wyeksponowane na stronie www Twojego hotelu, a ich skuteczne promowanie ma szansę zwiększyć ruch na stronie i podnieść współczynnik konwersji.

Język korzyści

Sposób, w jaki komunikujesz się z osobami odwiedzającymi stronę internetową Twojego hotelu wpływa na odbiór proponowanych przez Ciebie treści. Stosując język korzyści możesz optymalizować skuteczność swoich komunikatów rzetelnie informując oraz precyzyjnie wskazując, w jaki sposób Twoja oferta zaspokoi potrzeby potencjalnego klienta. Nie opowiadaj więc o sobie, ale zwracaj bezpośrednio do użytkownika, wskazując, co zyska wybierając Twój hotel.

 

Celem języka korzyści jest również pobudzenie wyobraźni i odrzucenie wszelkich wątpliwości, które mogą pojawić na kolejnych etapach podejmowania decyzji zakupowych.

Wezwania do działania

Call To Action (CTA), czyli wezwanie do działania to jeden z najważniejszych elementów dobrej i skutecznej komunikacji. Zastosowanie Call To Action na stronie hotelu ułatwia Twojemu potencjalnemu klientowi podjęcie działania, którego oczekujesz. To mocna sugestia, która zwalnia klienta z konieczności prowadzenia dalszego researchu czy porównywania ofert. Wystarczy, że kliknie „zarezerwuj” czy „sprawdź dostępność pokoi”.

Opinie i recenzje gości

Social proof jest jednym z najpotężniejszych narzędzi psychologicznych wykorzystywanych przez branżę e-commerce. Autentyczne opinie i recenzje Twoich gości to elementy, które budują tzw. społeczny dowód słuszności. Im więcej dobrych ocen Twoich usług hotelowych, tym większa szansa, że potencjalny klient Ci zaufa i zdecyduje się na rezerwację noclegu właśnie u Ciebie. Przecież setki gości, którzy już odwiedzili Twój hotel nie może się mylić… Dokładnie tak to działa!

Czat na żywo

To jedna z najnowocześniejszych alternatyw dla standardowych kanałów kontaktowych. Czat na żywo pozwala Twojemu potencjalnemu klientowi na zadanie pytania i uzyskanie odpowiedzi tu i teraz. Dzięki temu minimalizujesz ryzyko, że w oczekiwaniu na połączenie telefoniczne lub odpowiedź na zapytanie złożone poprzez e-mail lub formularz kontaktowy – osoba poszukująca noclegu znajdzie go gdzieś indziej.

Podsumowanie

Dobre strony internetowe dla hoteli powinny być proste i eleganckie, zgodnie z aktualnymi trendami zarówno w kontekście ich estetyki, jak i funkcjonalności. Co powinna zawierać strona internetowa hotelu? Czytelny layout, intuicyjną nawigację, rewelacyjne zdjęcia oraz oryginalne, opisy wszystkich kategorii i podkategorii napisane językiem korzyści. Do niezbędnych elementów strony www dla hoteli zalicza się m.in. prosty i czytelny cennik, wygodny system rezerwacji on-line oraz czat na żywo i zakładkę kontakt. Twojemu hotelowemu biznesowi dobrze zrobią również social proof oraz odpowiednio zaprojektowane i rozmieszczone na stronie CTA.

Podobne wpisy

19.07.2022 19 lipca 2022
User eXperience (UX)

Jak stworzyć podstronę „O nas”

UX Designer
Rozwiązywanie problemów to jego pasja, niezależnie od tego, czy chodzi o wygląd strony www widzianej okiem użytkownika, czy o zapchany filtr w kawiarce. Uwielbia rozumieć złożone rzeczy i dzielić je na proste rozwiązania. Poza pracą znajdziesz go, trenującego na siłowni lub wspominającego poprzednie podróże.
Blog ARTNOVA
Poszerzaj z nami swoją wiedzę na temat UX
Zasubskrybuj nasz newsletter
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments