Blog ARTNOVA
Dziękujemy za subskrypcję.
Na podany adres email zostało wysłane potwierdzenie zapisu.
OK
Co powinna zawierać strona internetowa dla lekarzy?
Blog ARTNOVA
  • Home
  • UX Blog
  • Co powinna zawierać strona internetowa dla lekarzy?

Co powinna zawierać strona internetowa dla lekarzy?

Web design
Staszek Czarnecki
UX Designer

Coraz więcej usług przenosi się do Sieci. Zamawianie jedzenia czy kupno biletów komunikacji miejskiej przez Internet, to dziś nic zaskakującego. Pojawiają się także nowe możliwości w zakresie usług – w tym medycznych. Strona internetowa lekarza może znacznie ułatwić wybór specjalisty pacjentom potrzebującym dodatkowych informacji.

 

Jak powinna wyglądać strona internetowa dla lekarza?

Korzystając na co dzień ze stron internetowych nie zastanawiamy się nad ich budową, czy dostępnymi funkcjami. Wiemy czy witryna nam się podoba i czy korzystanie z niej jest wygodne. Na ten końcowy odbiór składa się wiele drobnych czynników, o których kształcie decyduje projektant UX lub UI. Poniżej omówię kilka ze wspomnianych czynników, szczególnie istotnych na stronach internetowych lekarzy.

Odpowiednia kolorystyka

Projektując stronę warto skupić się na kolorystyce, a pomocna może okazać się psychologia kolorów. Wskazuje ona, że wybór odpowiedniego koloru w logotypie czy na opakowaniu produktu wywiera znaczący wpływ na ostateczne decyzje zakupowe konsumentów. Zdecydowana większość klientów (niektóre szacunki mówią o 90%) wskazuje, że dokonuje zakupów pod wpływem emocji.

 

Badania pokazują też, że odpowiednio dobrany kolor na przycisku zachęcającym do działania, np. umówienia konsultacji, pozostawienia numeru telefonu, czy kupna towaru, może zwiększyć chęć wykonania akcji aż o kilkadziesiąt procent.

Przejrzystość i użyteczność

Tworząc medyczną stronę internetową należy pamiętać o web usability. Można powiedzieć, że jest to sposób myślenia w momencie projektowania strony nastawiony na potrzeby użytkownika. Cechująca się użytecznością strona www lekarza, będzie dla pacjenta łatwa w obsłudze i intuicyjna.

 

Oczywiście poza użytecznością należy pamiętać, aby strona była czytelna. Oznacza to, że powinna prezentować informacje w sposób prosty i zrozumiały dla osoby odwiedzającej ją.

 

Tworzenie użytecznych stron internetowych to z kolei nastawienie na stworzenie witryny, która istnieje w konkretnym celu. Strona sklepu internetowego ma przedstawić towar i go sprzedać. Blog internetowy ma za zadanie przekazywać wiedzę jego czytelnikom. Inaczej mówiąc, na etapie projektowania strony trzeba zadać sobie pytania, po co jest ona tworzona i czego potrzebują osoby na nią wchodzące. A potem im to dać.

Responsywność

W czasach gdy ludzie równie często korzystają z telefonów komórkowych, tabletów co z komputerów osobistych, istotna stała się responsywność. Strona responsywna to taka, która w sposób czytelny wyświetla się na każdym z wymienionych urządzeń. Responsywność strony internetowej to bardzo ważna cecha każdej strony WWW i doskonała alternatywa dla tworzenia wersji mobilnej serwisu.

 

infografika: strona internetowa dla lekarzy - co powinna zawierać idealna witryna
Infografika: Strona internetowa dla lekarzy.

 

 

Tworzenie stron dla lekarzy – jakie elementy zawrzeć?

Powyższe punkty wskazywały uniwersalne cechy, jakimi powinna charakteryzować się dobra strona WWW. Kolejne informacje mówią już konkretnie o rzeczach, bez których strony internetowe dla lekarzy będą gorzej oceniane przez użytkowników.

Specjalizacja i oferowane usługi

Najistotniejszą informacją strony dla lekarzy jest oczywiście wskazanie, czym dany specjalista się zajmuje. Pacjent przeglądający daną stronę szuka rozwiązania dla jakiegoś swojego problemu i już na pierwszy rzut oka musi ocenić, czy go tu znajdzie. Dobrze wypisać konkretne choroby czy zabiegi, którymi zajmuje się dany specjalista.

Certyfikaty lekarskie

Pacjent darzący lekarza zaufaniem, będzie do niego wracał. Można je zbudować nie tylko poprzez dobrze wykonaną usługę – w końcu najpierw trzeba kogoś przekonać do umówienia pierwszej wizyty. Służą do tego informacje o zdobytym wykształceniu oraz posiadanych certyfikatach. Wskazuje to, czy dany lekarz się rozwija i aktualizuje swoją wiedzę o najnowsze badania i informacje.

Godziny przyjęć

Godziny dostępności gabinetu są jedną z podstawowych informacji, których szukają osoby odwiedzające daną stronę. Bez wiedzy o tym, w jakie dni i godziny może odbyć się wizyta czy zabieg, pacjent bardzo szybko może zrezygnować i poszukać innego specjalisty.

Możliwość rejestracji online

Opcja sprawdzenia dostępnej daty i godziny wizyty oraz jej łatwe zarezerwowanie to coś, co przyciąga każdą osobę. Rejestracje telefoniczne bardzo często kojarzą się z czekaniem w kolejce na odebranie połączenia oraz żmudnym procesem szukania terminu i przekazywaniem swoich danych. Przeniesienie tego działania do Internetu ułatwia cały proces zarówno pacjentowi, jak i lekarzowi.

Kontakt

W przypadku pytań lub wątpliwości pacjent będzie chciał się skontaktować z danym gabinetem czy poradnią. Aby tego dokonać, musi znać numer telefonu lub skorzystać z formularza kontaktowego.

Podstrona „kontakt” jest istotnym elementem całej strony WWW. Najpierw należy określić, jakie ścieżki kontaktu mają być dostępne. Czy wystarczy numer telefonu, czy dodatkowo udostępnić adres e-mail lub adres siedziby? Strona kontaktowa to wizytówka firmy, dlatego trzeba poświęcić jej trochę czasu.

Innym rozwiązaniem jest formularz kontaktowy. Umożliwia on osobie odwiedzającej stronę zostawienie swoich danych. Taki formularz zwiększa konwersję, pomaga uporządkować komunikację z klientem, a także może zapewnić automatyzację w formie wygenerowanej odpowiedzi (np. o przyjęciu wiadomości).

Opinie pacjentów

Wiele źródeł mówi, że niemal wszyscy klienci czytają recenzje i opinie w Internecie przed dokonaniem zakupu lub zamówieniem usługi. Opinie pojawiają się w różnych miejscach: na specjalnych stronach zbierających opinie, profilu facebookowym czy w Mapach Google. Dla potencjalnego pacjenta dużym ułatwieniem jest zebranie ich i przedstawienie w jednym miejscu na stronie internetowej.

Blog z poradami medycznymi

W momencie posiadania już gotowej strony internetowej należy sprawić, aby była ona widoczna w Sieci. Sklep, o którym nie wiedzą klienci, nie będzie przynosił zysku. Aby medyczna strona WWW była widoczna w Internecie, warto wykorzystać marketing treści.

 

Tworzenie interesujących i przydatnych dla innych treści wpływa na lepsze pozycjonowanie strony, czyli w efekcie zwiększa liczbę osób trafiających na witrynę. Takimi treściami są: wpisy blogowe, newslettery czy opisy produktów i kategorii.

 

Szukasz wykonawcy profesjonalnej strony WWW?

Zleć projekt UX/UI wraz z wdrożeniem

 

 

Po co tworzy się medyczne strony internetowe?

Zgodnie z obowiązującym prawem kliniki, szpitale i prywatne gabinety lekarskie mogą tworzyć swoje witryny lub profile w mediach społecznościowych, jednak to, co widzi pacjent, nie może mieć charakteru stricte reklamowego, nakłaniającego do skorzystania z usług. Strona internetowa dla lekarzy to idealne rozwiązanie tego problemu. Zawiera ona w sobie wszystkie najbardziej istotne informacje, takie jak: specjalizacja, doświadczenie, możliwość rejestracji online czy kontaktu. Rzetelne zajęcie się wszystkimi tymi elementami, w połączeniu z nienaganną stroną wizualną, będzie najlepszą wizytówką lekarza lub placówki – bez konieczności łamania prawa i nachalnego reklamowania swoich usług.

Podsumowanie

Strona internetowa dla lekarza może mieć znaczący wpływ na liczbę pacjentów decydujących się na skorzystanie z porady lub usługi medycznej. Sytuacja w jakiej znajduje się pacjent jest często dla niego trudna. Dlatego warto zatroszczyć się o to, by wygląd i treść strony wzbudzały zaufanie i dostarczały ważne informacje. Niezwykle istotne są też wszelkie ułatwienia dotyczące nawiązania kontaktu oraz umówienia wizyty.

UX Designer
Rozwiązywanie problemów to jego pasja, niezależnie od tego, czy chodzi o wygląd strony www widzianej okiem użytkownika, czy o zapchany filtr w kawiarce. Uwielbia rozumieć złożone rzeczy i dzielić je na proste rozwiązania. Poza pracą znajdziesz go, trenującego na siłowni lub wspominającego poprzednie podróże.
Blog ARTNOVA
Poszerzaj z nami swoją wiedzę na temat UX
Zasubskrybuj nasz newsletter
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments