Blog ARTNOVA
Dziękujemy za subskrypcję.
Na podany adres email zostało wysłane potwierdzenie zapisu.
OK
Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym – oryginalne opisy produktów
Blog ARTNOVA
  • Home
  • UX Blog
  • Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym – oryginalne opisy produktów

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym – oryginalne opisy produktów

E-commerce
Ola Kowalewska
Senior UX/UI Graphic Designer

Jednym z głównych zadań właścicieli sklepów internetowych jest tworzenie opisów produktów. Chociaż może to wydawać się łatwym zadaniem, możesz być zaskoczony, jak wiele pracy trzeba włożyć w ich tworzenie. W tym artykule przeprowadzę Cię krok po kroku przez proces pisania opisów produktów. Powiem, dlaczego są ważne, jak je wykonać, a także przedstawię kilka przykładów świetnych opisów produktów.

 

Dobry opis produktu – dlaczego warto tworzyć?

Opis produktu to tekst marketingowy, który wyjaśnia, czym jest produkt i dlaczego warto go kupić. Celem opisu produktu jest dostarczenie klientom ważnych informacji o cechach i kluczowych zaletach produktu, aby bez wahania dodali produkt do koszyka.

 

Faktem jest, że ludzie czytają opisy produktów. Mogą nie przeczytać wszystkiego, ale to, co widzą, pomaga im zdecydować czy dokonać zakupu. Według ankiety przeprowadzonej przez Salsify, 88% konsumentów twierdzi, że opisy produktów odgrywają ważną rolę w ich decyzjach zakupowych (https://www.salsify.com/blog/cracking-the-consumer-code-how-product-content-drives-conversion-infographic).

 

Ankieta podkreśla również znaczenie dostarczania informacji o produktach, w tym zdjęć i recenzji. Około 66% chce zobaczyć co najmniej trzy zdjęcia, 87% sprawdza recenzje, a 94% nie kupi, jeśli nie znajdzie informacji o produkcie.

Dlaczego warto inwestować w opisy produktów

Opisy produktów wypełniają luki, których nie mogą oddać zdjęcia. Pomagają klientom podejmować lepsze decyzje dotyczące tego, czy produkt jest dla nich odpowiedni. Na dłuższą metę dobre opisy produktów pozwolą Ci zaoszczędzić czas. Jeśli odpowiedzą na potencjalne pytania, klienci nie będą musieli wysyłać do Ciebie wiadomości z pytaniami. Ponadto istnieje mniejsza szansa, że zirytuje ich brak informacji i porzucą koszyk. Odpowiednio przygotowane opisy produktów mają dodatkową zaletę w postaci optymalizacji SEO sklepu internetowego. Oznacza to, że więcej osób będzie mogło znaleźć produkty i zostać klientami Twojego sklepu.

Opisy produktów dla sklepów internetowych – budowa

Dobry opis produktu jest pełen informacji i kładzie nacisk na przekonanie czytelnika do dokonania zakupu. Treść i obrazy powinny podkreślać te cechy produktu, które bezpośrednio przynoszą korzyści czytelnikowi. Oto kluczowe elementy, które powinieneś wziąć pod uwagę podczas tworzenia opisów produktów:

    • Tytuł / nazwa produktu

      Powinien być największym i najłatwiejszym do znalezienia tekstem na stronie produktu. Tytuł produktu nazywa produkt, pokazując klientom dokładnie to, na co patrzą. Staraj się być tak konkretny, jak to możliwe, bez zbytniego komplikowania.

    • Opis produktu

      Nie musi być zbyt długi, ale powinien dokładnie określać cechy, zalety, funkcje i ograniczenia produktu. Tutaj przydaje się dobry UX writing; wiedza o tym, czego chcą Twoi klienci i odpowiedni język, w jakim się z nimi porozmawia, może naprawdę zachęcić ich do kupowania większej liczby produktów w Twoim sklepie internetowym. Jeśli możesz dodać do treści słowa kluczowe odpowiednie z punktu widzenia SEO, to jeszcze lepiej.

    • Zdjęcia produktów

      Potrzebujesz dobrych, wysokiej jakości zdjęć produktu, aby klienci mogli dobrze go obejrzeć z każdej strony. Chcesz, aby czuli się tak, jakby patrzyli na przedmiot osobiście, więc upewnij się, że pokazujesz zdjęcia produktu pod każdym kątem i udostępniasz możliwość przybliżenia detali.

    • Cena

      Prawdopodobnie najważniejszy czynnik na tej stronie dla Twoich potencjalnych klientów. Cena produktu lub usługi musi być widoczna, należy ją również umieścić w pobliżu przycisku „Kup” lub „Dodaj do koszyka”. Ma to pomóc w naturalnym procesie poruszania się po stronie i zachęcić użytkowników do przejścia od przeglądania ceny do dodania produktu do koszyka.

 

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat tego, jak powinna wyglądać skuteczna prezentacja oferty produktowej, zapoznaj się z artykułem Jak powinna wyglądać prezentacja produktu.

    • Wezwanie do działania (CTA)

      To najbardziej ekscytująca część strony. W tym miejscu możesz powiedzieć swoim klientom, aby „dodali do koszyka” Twój produkt! Wezwanie do działania to krótkie i szybkie żądanie, które skłania klientów właśnie do działania. Zazwyczaj jest to czynność polegająca na dodaniu towaru do koszyka.

    • Dostępność produktu

      Potencjalni klienci chcą wiedzieć, że mogą szybko otrzymać przedmiot, a pokazanie, że produkt jest w magazynie lub jego ilość jest ograniczona w magazynie, może zachęcić ich do zakupu.

    • Dowód społeczny

      Dowód społeczny wpłynie pozytywnie na współczynnik konwersji w Twoim sklepie. Nic tak nie przekona potencjalnego klienta do zakupu produktu, jak usłyszenie pozytywnych opinii innych użytkowników.

    • Informacje o wysyłce i możliwych dodatkowych kosztach

      Jak wspomniałam we wcześniejszym artykule „Wysokie lub ukryte koszty dostawy to jeden z najczęściej wymienianych powodów, dla których klienci decydują o porzuceniu koszyka”. Konsumenci wolą też dokupić dodatkowy produkt i uzyskać w ten sposób darmową dostawę, niż płacić za koszty przesyłki. Stąd dobrym rozwiązaniem może być widoczna informacja o darmowej dostawie, dostępnej dla zamówień o określonej wartości. Jeśli do zamówienia doliczane są inne dodatkowe koszty, np. wniesienia czy montażu sprzętu, koniecznie należy o nich poinformować klienta jak najwcześniej.”

 

infografika: One Step Checkout / One Page Checkout
Infografika: One Step Checkout / One Page Checkout.

 

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Teraz, gdy już wiesz, co i dlaczego powinien zawierać opis produktu, następnym krokiem jest dowiedzenie się, jak je pisać, aby klienci dokonywali zakupów. Nie martw się ― nie musisz być profesjonalnym copywriterem ani marketerem. Kluczem do sukcesu jest nastawienie na klienta. Oto kilka wskazówek, jak zrobić to dobrze:

    • Skoncentruj się na odbiorcy

      Jeśli spędziłeś już jakiś czas w branży e-commerce, prawdopodobnie znasz już swojego klienta. Użyj tej wiedzy do stworzenia treści. Postaw się na jego miejscu i pomyśl o swoich problemach. Teraz spróbuj wyobrazić sobie, co chciałbyś zobaczyć w opisie produktu, aby rozwiązać te problemy.

    • Zachęcaj funkcjami i korzyściami

      Jeśli chodzi o jakikolwiek tekst marketingowy (w tym opisy produktów), zazwyczaj najlepiej jest przyjąć podejście oparte na korzyściach, ponieważ dla klientów liczy się najbardziej wartość, jaką uzyskają po zakupie produktu.

    • Odwołaj się do wyobraźni

      Pomóż kupującemu wyobrazić sobie życie z Twoim produktem za pomocą krótkiej historii. Co mogą z tym zrobić? Gdzie mogą się udać? Jak będą się czuć podczas używania lub noszenia? Alternatywnie Twoja historia może dotyczyć historii produktu, jego produkcji lub inspiracji, która za nim stoi.

    • Dołącz dowód społeczny

      Dowód społeczny może przybrać formę recenzji produktów i referencji w Twoim sklepie, w wyszukiwarce Google lub mediach społecznościowych. Uczciwe opinie poprzednich kupujących mogą wyjaśnić niepewność i odpowiedzieć na pytania dotyczące tego, jak produkt faktycznie działa, pasuje lub smakuje.

    • Ułatwiaj skanowanie opisu wzrokiem

      Badania przeprowadzone przez Nielsen Norman Group wskazują, że ludzie częściej skanują stronę internetową niż czytają każde słowo (https://www.nngroup.com/articles/how-people-read-online/). Korzystaj z list punktowanych, krótkich akapitów i dużej ilości wolnego miejsca. Funkcje i specyfikacje dobrze pasują do list, a zalety i najważniejsze informacje można zmieścić w krótkim akapicie. Jako nazwę produktu użyj nagłówka z większą czcionką.

 

Celem opisu produktu jest dostarczenie kupującym ważnych informacji, które pomogą im w podjęciu decyzji o zakupie. Pomyśl o opisie produktu jak o sprzedawcy, który pracuje 24 godziny na dobę na stronach Twoich produktów.

Jak powinien wyglądać opis produktu – przykład

Spójrzmy na opis produktu na przykładzie sklepu FemiStories. Przeglądając jeden z ich opisów produktów, możemy zbadać jego budowę i najważniejsze cechy:

 

 

Pierwsze co widzimy wchodząc na stronę produktu to duże, dobrej jakości zdjęcia, nazwę produktu oraz wezwanie do działania. Dodatkowo, na tym przykładzie możemy zobaczyć prezentację ceny po rabacie zawierającą informacje o poprzedniej cenie.

 

Poniżej znajdują się szczegółowe informacje, które klienci mogą chcieć poznać. Krótko wypunktowane najważniejsze cechy produktu wraz z jego zaletami. Firma zwraca uwagę na ekologię, zapewnia, że dba o te same wartości co klienci, wpływa tym samym na emocje użytkowników w e-commerce.  Najważniejsze cechy podkreśla krótki akapit który odnosi się bezpośrednio do potrzeb klientów i podkreśla zalety produktu takimi frazami jak: „niezwykle kobiecy”, „pasuję na każdą sylwetkę” „delikatna, dziewczęca”.

 

Na koniec pozostawia użytkownikom możliwość zapoznania się z tabelą rozmiarów, informacjami dotyczącymi dostawy i zwrotów oraz opiniami innych użytkowników.

Podsumowanie

Jak widać, opisy produktów to dość ważny element sklepów internetowych. Pomagają budować połączenia z docelowymi odbiorcami, odpowiadają na kluczowe pytania, mogą mieć ogromny wpływ na pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach i późniejszy ruch w Twoim sklepie internetowym. Spraw, aby opisy Twoich produktów były czytelne i dopasowane do odbiorców, dokładnie rozważ użycie słów kluczowych i unikaj duplikowania treści.

Senior UX/UI Graphic Designer
Graficzka komputerowa z 16 letnim doświadczeniem. Na swoim koncie ma realizacje dla globalnych marek w zakresie projektowania kreatywnego oraz copywritingu. Od niemal 4 lat zajmuje się projektowaniem UX w ARTNOVA gdzie z zaangażowaniem dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Prywatnie Psia Mama.
Blog ARTNOVA
Poszerzaj z nami swoją wiedzę na temat UX
Zasubskrybuj nasz newsletter
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments