Co powinna zawierać strona internetowa gabinetu stomatologicznego?
Strona dla dentystów jest ważnym narzędziem, dzięki któremu możesz skutecznie promować i sprzedawać swoje usługi w sieci. Nowoczesna strona internetowa gabinetu stomatologicznego powinna posiadać estetyczny i maksymalnie czytelny layout z wysokiej jakości zdjęciami oraz precyzyjnie opisanymi usługami. Do niezbędnych elementów witryny zalicza się również: aktualny cennik, intuicyjny system rezerwacji online oraz kompletną podstronę kontaktową
Co powinny zawierać strony internetowe dla stomatologów?
Strony internetowe dla dentystów powinny w maksymalnie czytelny i prosty sposób prowadzić potencjalnego pacjenta do zarezerwowania wizyty w gabinecie lub klinice. Strona dla stomatologów musi zawierać kilka elementów, które krok po kroku zaprezentują ofertę i cennik danego gabinetu. Jednocześnie zbudują zaufanie potencjalnego pacjenta i upewnią go, że otrzyma pomoc, której oczekuje.
Oferta i cennik usług
Zakładka / podstrona opisująca Twoją ofertę jest najczęściej pierwszą, którą sprawdza osoba szukająca pomocy stomatologa. To jasne, musi mieć przecież pewność, że Twój gabinet realizuje usługi, których aktualnie potrzebuje. Na przykład z zakresu stomatologii zachowawczej, chirurgii stomatologicznej, implantologii czy protetyki. Wszystkie usługi przedstaw wraz z aktualnym cennikiem.
Osiągnięcia i certyfikaty personelu
Twoje kompetencje i doświadczenie są ważne! Wyeksponuj na stronie internetowej dyplomy i certyfikaty potwierdzające uprawnienia i umiejętności wszystkich członków Twojego zespołu. To istotny element strategii budowania profesjonalnego wizerunku. Zarówno indywidualnego specjalisty, jak i marki, którą jest Twój gabinet czy klinika stomatologiczna.
Łatwy system rezerwacji wizyt
Współczesny pacjent oczekuje możliwości bezproblemowego zarezerwowania wizyty. Zadbaj o to, by strona Twojego gabinetu dentystycznego umożliwiała dokonanie rezerwacji wizyty u wybranego specjalisty od ręki, za pomocą intuicyjnego w obsłudze systemu rezerwacji on-line. Dodatkowo zaproponuj pacjentom potwierdzenie rezerwacji czy zmiany terminu (mailowe i/lub SMS) oraz opcję przypomnienia o zbliżającym się terminie wizyty.
Kontakt i mapa lokalizacji gabinetu
Potencjalny pacjent powinien móc szybko znaleźć dane kontaktowe na stronie internetowej oraz bez trudu zlokalizować Twój gabinet stomatologiczny. To zadanie wypełni podstrona kontakt. Umieść na niej czytelną informację o dostępnych formach kontaktu (telefon, mail, formularz kontaktowy) oraz interaktywną mapę (z opcją regulacji zbliżenia).
Jeśli zainteresował Cię temat dostosowania strony internetowej do specyficznych potrzeb, jak w przypadku branży medycznej, zdecydowanie sprawdź nasz artykuł Strona www dla lekarzy.
Strona www gabinetu dentystycznego – aspekt wizualny
Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Wygląd strony www w istotny sposób przekłada się na podświadomy osąd i pierwotne odczucia jej użytkownika. Dlatego layout strony internetowej dla gabinetów stomatologicznych powinien być tworzony zgodnie z aktualnymi trendami i w oparciu o najlepsze praktyki projektowania UI (User Interface).
Nowoczesny i profesjonalny design
Strona internetowa dla dentysty to wizytówka Twojego gabinetu lub kliniki. Dlatego musi być nowoczesna i maksymalnie profesjonalna! Estetyczny design witryny to sygnał dla potencjalnego pacjenta, że jesteś na czasie nie tylko w Internecie, ale również poza nim. Masz nowocześnie wyposażony gabinet, nieograniczony dostęp do najwyższej jakości sprzętów oraz stale aktualizujesz swoją wiedze i podnosisz kompetencje.
Zdjęcia wywołujące pozytywne emocje
Przedstaw swój zespół i pokaż miejsce, do którego zapraszasz pacjentów. Strona internetowa dla dentystów powinna zawierać wysokiej jakości zdjęcia, w odpowiedniej rozdzielczości, z estetycznymi kadrami pokazującymi sterylność gabinetu i profesjonalizm usługi. Właściwie dobrane zdjęcia zbudują pozytywne wrażenie u odbiorcy, dodadzą mu otuchy i zapewnią poczucie bezpieczeństwa. Użytkownik będzie wiedział, do kogo umawia się na wizytę i w jakich warunkach się ona odbędzie.
Przejrzysty i czytelny układ
Projektowanie UX ma na celu tworzenie użytecznych stron internetowych, czyli witryn, które zagwarantują pozytywne doświadczenie użytkownika i umożliwią mu bezproblemowe wejście w interakcję. Interfejs strony internetowej dla dentystów musi być maksymalnie czytelny i intuicyjny w obsłudze. Nie może wymagać od Twojego potencjalnego pacjenta – być może osoby cierpiącej z powodu bólu – czasu na zrozumienie „jak to działa”. Ważne jest zarówno rozmieszczenie poszczególnych zakładek i architektura informacji, jak i m.in. dobór odpowiedniej czcionki czy kolorystyki.
Odpowiednia kolorystyka
Kolorystyka strony jest ważniejsza, niż mogłoby się wydawać. Psychologia kolorów jest dziedziną, która mówi o barwach jako czynniku wpływającym na zachowania. Jednym z najczęściej stosowanych kolorów jest barwa niebieska, która symbolizuje spokój, profesjonalizm, wiarygodność i racjonalizm oraz budzi zaufanie. Jej dopełnieniem może być wyważona biel oraz zdecydowana czerń lub grafit.
Czy warto prowadzić bloga z poradami stomatologicznymi na stronie?
Specjalistyczny blog jest jednym z najistotniejszych elementów tworzących tzw. content marketing, czyli strategię tworzenia i dystrybuowania wartościowych treści. Profesjonalne artykuły blogowe budują Twoją markę specjalisty i są źródłem wiedzy dla potencjalnych pacjentów. Użytkownik Google, który szuka informacji np. na temat ekstrakcji zęba mądrości, dzięki skutecznemu pozycjonowaniu ma szansę trafić na Twój artykuł. Jeśli materiał wywrze na nim pozytywne wrażenie – Ty zyskasz szansę, że zdecyduje się na wizytę właśnie u Ciebie.
Zapytaj o projekt i wdrożenie
Opinie pacjentów na stronie internetowej – czy to dobry pomysł?
Zdecydowanie! „Social proof”, czyli społeczny dowód słuszności jest jednym z najmocniejszych narzędzi psychologicznych, po które sięga branże e-commerce. Stomatolog powinien pokazywać autentyczne opinie klientów, które w przypadku usług stomatologicznych są szczególnie ważne. Twój potencjalny pacjent chce wiedzieć, że trafi do „prawdziwego specjalisty”, „empatycznego lekarza”, „profesjonalisty, który od razu zdiagnozował przyczynę bólu zęba”, a „leczenie było bezbolesne”.
Podsumowanie
Skuteczne strony internetowe dla stomatologów powinny zapewniać jak najwyższą konwersję, czyli efektywnie pozyskiwać klientów dla Twojego gabinetu lub kliniki dentystycznej. Witryna stomatologiczna powinna być prosta i estetyczna, posiadać intuicyjną nawigację oraz oryginalny content marketing (od opisów oferty, po wpisy na blogu). Potencjalny pacjent powinien móc w maksymalnie kilku kliknięciach sprawdzić zakres Twoich usług i ich cenę, poznać zespół specjalistów oraz zarezerwować wizytę.