Blog ARTNOVA
Dziękujemy za subskrypcję.
Na podany adres email zostało wysłane potwierdzenie zapisu.
OK
Strona internetowa dla deweloperów – co powinna zawierać?
Blog ARTNOVA
  • Home
  • UX Blog
  • Strona internetowa dla deweloperów – co powinna zawierać?

Strona internetowa dla deweloperów – co powinna zawierać?

Web design
Staszek Czarnecki
UX Designer

Nowoczesna, dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana strona internetowa jest w dzisiejszych czasach wizytówką przedsiębiorcy – niezależnie od branży, w jakiej działa. Na szczególną uwagę zasługują pod tym względem strony www dla deweloperów. Powinny one zawierać niezbędne informacje dotyczące poszczególnych inwestycji, ale też wspomagać w kontaktach z klientami oraz w procesach sprzedaży mieszkań. Wszystko zaś musi być zaprezentowane w sposób atrakcyjny i przyciągający uwagę.

 

Jak to osiągnąć? Co dokładnie powinna zawierać strona dla dewelopera? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz poniżej.

 

Strony internetowe dla deweloperów – wizytówka i reklama

Czy można działać w internecie bez własnej strony www? Choć teoretycznie jest to możliwe, każda firma zdaje sobie sprawę, że to dzięki własnej stronie jest w stanie skutecznie walczyć o zainteresowanie i portfele klientów. To wizytówka online, która pracuje dla Ciebie 24h/dobę, realizując najważniejsze założenia biznesowe.

 

Strona www dla dewelopera nie odbiega pod tym kątem od innych stron usługowych czy sprzedażowych. To miejsce, które nie tylko informuje klientów o konkretnej inwestycji i jej wykonawcy, ale też reklamuje ofertę – pokazując jej najmocniejsze strony i zachęcając do skorzystania z niej.

 

Taka wizytówka online stawia dewelopera w roli profesjonalisty z branży, który ma do zaoferowania wymarzone lokale mieszkaniowe we wspaniałej lokalizacji. Całość musi być zaprezentowania w sposób jak najbardziej czytelny i atrakcyjny wizualnie. Strona internetowa dla dewelopera powinna być zatem wykonana przez specjalistów, którzy są w stanie zagwarantować najlepsze efekty pod kątem funkcjonalnym i estetyczno-wizualnym.

Najważniejsze elementy głównej strony www dla deweloperów

Strony internetowe dla deweloperów nie mogą się obyć bez kilku podstawowych elementów. Jakich konkretnie?

Wysokiej jakości zdjęcie dla przyciągnięcia uwagi

Dla większości osób odwiedzających stronę dla dewelopera kluczowym aspektem będą wysokiej jakości fotografie przedstawiające nieruchomości. Zapomnij o zdjęciach stockowych! Wykorzystaj własne grafiki, dzięki którym wyróżnisz się na tle konkurentów i sprawisz, że klienci zapamiętają Twoją stronę na dłużej.

Informacje o inwestycji

Wszystkie najważniejsze informacje o prezentowanej inwestycji muszą się znaleźć na stronie głównej. To na ich podstawie klient decyduje się wyruszyć w dalszą „podróż” po stronie. Informacje powinny być rzeczowe i konkretne, podane w zwięzłej i przystępnej formie.

Wizualizacje 3D i wirtualny spacer

Nie każdy klient może pochwalić się dobrą wyobraźnią przestrzenną – w tym przypadku przydadzą się profesjonalne wizualizacje 3D, oferujące możliwość wirtualnych odwiedzin mieszkania. To doskonały sposób, by przekonać niezdecydowanych klientów do wykonania określonego działania, np. wysłania zapytania lub kupna lokalu.

Wyszukiwarka dostępnych mieszkań z filtrami

Intuicyjna i prosta w obsłudze wyszukiwarka mieszkań to absolutna podstawa, dzięki której klienci będą w stanie szybko zawęzić poszukiwania do lokali o wybranych parametrach. Najważniejsze filtry to m.in. cena, piętro, liczba pokoi i dostępność mieszkania. Wyszukiwarkę warto umieścić np. pod banerem w centralnym punkcie strony. Sprawdź, jak zaprojektować filtry, które ułatwią, a nie utrudnią wyszukiwanie.

Wezwanie do działania

Tzw. call to action (CTA), czyli wezwanie do działania, to niezbędna funkcjonalność niemal każdej strony www – także strony dla deweloperów. Jeśli zabraknie na niej przycisków zachęcających do kontaktu lub kupna, klienci mogą poczuć się zagubieni i z dużym prawdopodobieństwem nie skorzystają z oferty.

Cennik

Wyraźnie podana cena za daną nieruchomość to potwierdzenie transparentności usług. Pokazujesz, że klienci mogą Ci zaufać. W ten sposób też niejako „filtrujesz” osoby niezainteresowane i rozróżniasz je od potencjalnych klientów.

 

infografika: Co powinna zawierać strona internetowa dla deweloperów.
Infografika: Co powinna zawierać strona internetowa dla deweloperów.
 

Podstrona o deweloperze

Czysto informacyjna podstrona o nas skupia się na przekazaniu najbardziej istotnych danych i faktów o samym deweloperze, jego misji i celach, a także o historii firmy. Ważne jest zaakcentowanie, dlaczego to właśnie Tobie powinien zaufać klient.

Podstrony o zrealizowanych inwestycjach

Pochwal się zrealizowanymi projektami i inwestycjami. Wymień współprace, jakie udało Ci się nawiązać do tej pory. Te wszystkie elementy wzmacniają wiarygodność i budują zaufanie na linii klient-deweloper.

Podstrona kontakt i formularz kontaktowy

Odpowiednio wykonana podstrona kontakt pozwala umocnić wizerunek firmy, ale przede wszystkim – ułatwi nawiązanie kontaktu. Strony internetowe dla deweloperów muszą posiadać taką zakładkę, w której powinien znaleźć się czytelny i łatwy do wypełnienia formularz kontaktowy.

 

Szukasz wykonawcy profesjonalnej strony WWW?

Prześlij brief i zamów bezpłatną wycenę.

 

 

Zadbaj o…

Responsywność strony

W dobie stale rosnącej popularności i dostępności smartfonów oraz innych urządzeń przenośnych należy zadbać o to, by wersja mobilna strony wyglądała i działała tak samo dobrze, jak wersja desktopowa. Jeśli strona dla dewelopera w jakimkolwiek wydaniu będzie przycinać lub ładować się zbyt wolno, klienci opuszczą ją błyskawicznie.

Intuicyjną nawigację

Użytkownik nie może czuć się zdezorientowany, przeglądając witrynę – dlatego tak ważna jest intuicyjna i czytelna nawigacja na stronie www. Dzięki temu łatwiej odnajdzie konkretne podstrony, dane kontaktowe czy inne istotne dla niego informacje.

Atrakcyjny wygląd

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie, od którego zależy, czy klient zostanie na Twojej stronie, czy postanowi ją opuścić już po kilku sekundach. Tutaj liczy się przede wszystkim dopieszczony aspekt wizualny oraz łatwość korzystania ze strony.

Pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie strony, czyli SEO zapewni Ci wyższe miejsca w wyszukiwarce Google, a tym samym – większe zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. To podstawa strategii marketingowej online, która długofalowo pozwoli Ci odnieść sukces nawet w tak konkurencyjnej dziedzinie, jak branża deweloperska.

Szybkie ładowanie strony

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej – im strona dłużej się ładuje, tym większe są szanse, że klient ją opuści. Skup się na tym, by strona www dla dewelopera przyciągała uwagę, ale jednocześnie nie była przeciążona grafikami w ultra wysokiej rozdzielczości ani formatami wideo, które znacząco wydłużają czas wczytywania się witryny.

Podsumowanie

Strona dla deweloperów powinna być responsywna, czytelna i przyjemna w odbiorze – pod tym kątem nie różni się od standardowej strony internetowej. Należy ją jednak uzupełnić o szereg dodatkowych elementów i funkcjonalności, które pomogą klientom w przeglądaniu oferty, wysyłaniu zapytań i kupnie mieszkania dopasowanego do ich oczekiwań.

UX Designer
Rozwiązywanie problemów to jego pasja, niezależnie od tego, czy chodzi o wygląd strony www widzianej okiem użytkownika, czy o zapchany filtr w kawiarce. Uwielbia rozumieć złożone rzeczy i dzielić je na proste rozwiązania. Poza pracą znajdziesz go, trenującego na siłowni lub wspominającego poprzednie podróże.
Blog ARTNOVA
Poszerzaj z nami swoją wiedzę na temat UX
Zasubskrybuj nasz newsletter
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments