Strona internetowa typu wizytówka – dlaczego warto?
Wizytówka, mały kartonik z danymi pracownika lub firmy, mimo, że nadal w niektórych branżach używany, znalazł swojego zastępcę. Strona internetowa typu wizytówka to w przypadkach wielu przedsiębiorstw konieczność, bez której zdobycie nowych klientów może okazać się karkołomne. Czym jest strona – wizytówka, opowiem w poniższym tekście.
Strona wizytówka, czyli jaka? Cechy stron typu wizytówka
Stron internetowa typu wizytówka to prosta strona internetowa prezentująca daną firmę. Jej istotną cechą jest właśnie prostota zarówno w strukturze, jak i w wykonaniu. Strony tego typu mogą znacząco różnić się od siebie, ale będą miały kilka wspólnych cech, które są znamienne dla stron wizytówek. Będą to:
- Minimalizm w strukturze strony
- Wyraźnie call to action, które zachęci klienta do kontaktu
- Prostota warstwy graficznej
Co powinna zawierać strona wizytówkowa?
Strona typu wizytówka powinna zawierać kilka elementów, dzięki którym klienci dowiedzą się, czym zajmuje się firma i co może dla nas jako klientów zrobić. Będą to konkretnie:
- Oferta – to część strony, gdzie znajdziemy precyzyjną ofertę sklepu czy produktu. Z tej podstrony dowiemy się, jakie usługi czy produkty oferuje dane przedsiębiorstwo. Ważne, aby ta sekcja była precyzyjna i czytelna – zarówno treściowo jak i wizualnie. Nie ma nic gorszego niż znaleźć się na stronie i nie móc dowiedzieć się, co firma oferuje.
- Kontakt – to jedna z ważniejszych części i powinna mieć jak najwięcej wspólnego ze standardową wizytówką. Poza danymi kontaktowymi dobrze zastosować formularz kontaktowy, który ułatwi i zachęci do podjęcia kontaktu.
- O nas – warto pokazać klientom, kto stoi za daną firmą czy produktem i zaprezentować swoje doświadczenie oraz kompetencje od jak najlepszej strony. O tym, jak przygotować stronę o nas pisaliśmy już na naszym blogu.
Korzyści płynące z posiadania wizytówki internetowej firmy
Prowadząc firmę posiadanie strony jest w większości przypadków koniecznością. Jeśli jako właściciel firmy chcesz być znaleziony, strona wizytówka będzie podstawowym narzędziem do zaznaczenia swojej obecności w internecie.
Posiadanie wizytówki niesie za sobą wiele korzyści. Jest to na tyle nieduża inwestycja, że warto ją poczynić.
Kreacja wizerunku i wiarygodności firmy
Nawet na prostej stronie internetowej firma może odpowiednio się zaprezentować. W zależności, jaki kierunek obierze, kreuje swój wizerunek, może pokazać swój profesjonalizm i zakres kompetencji.
Poza tym firma, która posiada swoją stronę internetową uwiarygadnia swoje istnienie.
Prezentacja oferty
Wizytówka www to bardzo dobre miejsce, aby zaprezentować i krótko opisać ofertę danej firmy. To ważne dla klientów, którzy wchodzą na stronę i chcą poznać zakres usług przedsiębiorcy. Oferta online może się również przydać, jeśli chcemy klientów odesłać do jakieś formatu tekstowego z opisem, czym się zajmujemy.
Większy zasięg i zauważalność w sieci
Jeśli strona jest dobrze wypozycjonowana to zostanie zauważona w sieci. Najważniejsze, aby Twoją firmę można było znaleźć.
Możliwość prowadzenia działań marketingowych
Obecność w siedzi daje możliwość prowadzenia różnych działań marketingowych, a strona sprzyja temu. Jeśli decydujemy się na reklamę online, powinna ona kierować m.in. do strony internetowej firmy. Jeśli firma nie ma strony, to reklama w internecie w większości przypadków może nie mieć sensu.
Oszczędność czasu i pieniędzy
To niedroga forma z powodu prostego technicznego wykonania, nie ma na niej zbędnych i skomplikowanych elementów. Posiadanie strony opisującej firmę i jej usługi jest oszczędnością czasu zarówno dla klientów (szybko i sprawnie zapoznają się z treścią), jak i dla pracowników firmy, którzy mogą więcej czasu poświęcić na dotarcie do nowych klientów.
Ułatwia komunikację z klientem
Odpowiednią stroną wizytówką pokazujemy klientowi, że jesteśmy otwarci na jego potrzeby i chętnie wspomożemy go w realizacji jego celów. Poprzez komunikację językową i wizualną firma prezentuje się w odpowiednim kontekście i może skutecznie zachęcić klienta do kontaktu.
Wizytówka www to również bardzo dobre miejsce do stworzenia przestrzeni na kontakt z klientem. Poza pozostawieniem dokładnych namiarów i danych kontaktowych na firmę, możemy skorzystać z dobrego i skutecznego formularza, który wesprze proces komunikacji z klientami.
Dla kogo wizytówka internetowa jest dobrym rozwiązaniem?
Strona www typu wizytówka jest dobrym rozwiązaniem dla większości firm. Oczywiście wiele zależy od charakteru oferty, liczby produktów czy różnorodności usług. O ile firma, którą prowadzisz nie musi realizować żadnych usług za pośrednictwem strony, wizytówka www będzie w zupełności wystarczająca.
Jeśli jednym z filarów przedsiębiorstwa są usługi cyfrowe, np. zamawianie i wywoływanie zdjęć online, strona wizytówka będzie niewystarczająca.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym, jak skutecznie zbudować stronę internetową dla np. dla hotelu, to sprawdź nasz artykuł „Strony internetowe dla hoteli”.
One Page jako przykład strony wizytówki
Jednym z rodzajów strony wizytówki jest tak zwany one page. To niedroga alternatywa, o dziwo najbardziej przypominająca tradycyjną wizytówkę.
One page to strona składająca się z dosłownie jednej strony, na której prezentujemy czym zajmuje się nasza firma i jak można się z nami skontaktować. One page ma wiele zalet: jest prosta w swojej konstrukcji, nie trzeba aktualizować ani uzupełniać jej treściami. Jest również uniwersalna a drobne zmiany w strukturze są stosunkowo łatwe do wprowadzenia.
Ten typ strony ma jednak swoje wymagania. W związku ze niewielką ilością miejsca i skromną strukturą należy dokładnie przemyśleć w jaki sposób zaprezentować swoją firmę. Każde słowo jest na wagę złota.
Podsumowanie
Pewne jest to, że prawie każda firma powinna mieć swoją stronę internetową. W wielu przypadkach strona wizytówka będzie bardzo dobrym rozwiązaniem i może realnie wpłynąć na codzienną pracę firmy. Niski koszt i łatwość utrzymania strony wizytówki sprzyjają, aby zaznaczyć obecność Twojej firmy w sieci. Warto zrealizować to przedsięwzięcie, aby dać się znaleźć swoim klientom.