Wizytówka, mały kartonik z danymi pracownika lub firmy, mimo, że nadal w niektórych branżach używany, znalazł swojego zastępcę. Strona internetowa typu wizytówka to w przypadkach wielu przedsiębiorstw konieczność, bez której zdobycie nowych klientów może okazać się karkołomne. Czym jest strona – wizytówka, opowiem w poniższym tekście.
Spis treści
Strona wizytówka, czyli jaka? Cechy stron typu wizytówka
Co powinna zawierać strona wizytówkowa?
Korzyści płynące z posiadania wizytówki internetowej firmy
Kreacja wizerunku i wiarygodności firmy
Większy zasięg i zauważalność w sieci
Możliwość prowadzenia działań marketingowych
Ułatwia komunikację z klientem
Dla kogo wizytówka internetowa jest dobrym rozwiązaniem?
Strona wizytówka, czyli jaka? Cechy stron typu wizytówka
Stron internetowa typu wizytówka to prosta strona internetowa prezentująca daną firmę. Jej istotną cechą jest właśnie prostota zarówno w strukturze, jak i w wykonaniu. Strony tego typu mogą znacząco różnić się od siebie, ale będą miały kilka wspólnych cech, które są znamienne dla stron wizytówek. Będą to:
- Minimalizm w strukturze strony
- Wyraźnie call to action, które zachęci klienta do kontaktu
- Prostota warstwy graficznej
Co powinna zawierać strona wizytówkowa?
Strona typu wizytówka powinna zawierać kilka elementów, dzięki którym klienci dowiedzą się, czym zajmuje się firma i co może dla nas jako klientów zrobić. Będą to konkretnie:
- Oferta – to część strony, gdzie znajdziemy precyzyjną ofertę sklepu czy produktu. Z tej podstrony dowiemy się, jakie usługi czy produkty oferuje dane przedsiębiorstwo. Ważne, aby ta sekcja była precyzyjna i czytelna – zarówno treściowo jak i wizualnie. Nie ma nic gorszego niż znaleźć się na stronie i nie móc dowiedzieć się, co firma oferuje.
- Kontakt – to jedna z ważniejszych części i powinna mieć jak najwięcej wspólnego ze standardową wizytówką. Poza danymi kontaktowymi dobrze zastosować formularz kontaktowy, który ułatwi i zachęci do podjęcia kontaktu.
- O nas – warto pokazać klientom, kto stoi za daną firmą czy produktem i zaprezentować swoje doświadczenie oraz kompetencje od jak najlepszej strony. O tym, jak przygotować stronę o nas pisaliśmy już na naszym blogu.

Korzyści płynące z posiadania wizytówki internetowej firmy
Prowadząc firmę posiadanie strony jest w większości przypadków koniecznością. Jeśli jako właściciel firmy chcesz być znaleziony, strona wizytówka będzie podstawowym narzędziem do zaznaczenia swojej obecności w internecie.
Posiadanie wizytówki niesie za sobą wiele korzyści. Jest to na tyle nieduża inwestycja, że warto ją poczynić.
Kreacja wizerunku i wiarygodności firmy
Nawet na prostej stronie internetowej firma może odpowiednio się zaprezentować. W zależności, jaki kierunek obierze, kreuje swój wizerunek, może pokazać swój profesjonalizm i zakres kompetencji.
Poza tym firma, która posiada swoją stronę internetową uwiarygadnia swoje istnienie.
Prezentacja oferty
Wizytówka www to bardzo dobre miejsce, aby zaprezentować i krótko opisać ofertę danej firmy. To ważne dla klientów, którzy wchodzą na stronę i chcą poznać zakres usług przedsiębiorcy. Oferta online może się również przydać, jeśli chcemy klientów odesłać do jakieś formatu tekstowego z opisem, czym się zajmujemy.
Większy zasięg i zauważalność w sieci
Jeśli strona jest dobrze wypozycjonowana to zostanie zauważona w sieci. Najważniejsze, aby Twoją firmę można było znaleźć.
Możliwość prowadzenia działań marketingowych
Obecność w siedzi daje możliwość prowadzenia różnych działań marketingowych, a strona sprzyja temu. Jeśli decydujemy się na reklamę online, powinna ona kierować m.in. do strony internetowej firmy. Jeśli firma nie ma strony, to reklama w internecie w większości przypadków może nie mieć sensu.
Oszczędność czasu i pieniędzy
To niedroga forma z powodu prostego technicznego wykonania, nie ma na niej zbędnych i skomplikowanych elementów. Posiadanie strony opisującej firmę i jej usługi jest oszczędnością czasu zarówno dla klientów (szybko i sprawnie zapoznają się z treścią), jak i dla pracowników firmy, którzy mogą więcej czasu poświęcić na dotarcie do nowych klientów.
Ułatwia komunikację z klientem
Odpowiednią stroną wizytówką pokazujemy klientowi, że jesteśmy otwarci na jego potrzeby i chętnie wspomożemy go w realizacji jego celów. Poprzez komunikację językową i wizualną firma prezentuje się w odpowiednim kontekście i może skutecznie zachęcić klienta do kontaktu.
Wizytówka www to również bardzo dobre miejsce do stworzenia przestrzeni na kontakt z klientem. Poza pozostawieniem dokładnych namiarów i danych kontaktowych na firmę, możemy skorzystać z dobrego i skutecznego formularza, który wesprze proces komunikacji z klientami.
Dla kogo wizytówka internetowa jest dobrym rozwiązaniem?
Strona www typu wizytówka jest dobrym rozwiązaniem dla większości firm. Oczywiście wiele zależy od charakteru oferty, liczby produktów czy różnorodności usług. O ile firma, którą prowadzisz nie musi realizować żadnych usług za pośrednictwem strony, wizytówka www będzie w zupełności wystarczająca.
Jeśli jednym z filarów przedsiębiorstwa są usługi cyfrowe, np. zamawianie i wywoływanie zdjęć online, strona wizytówka będzie niewystarczająca.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym, jak skutecznie zbudować stronę internetową dla np. dla hotelu, to sprawdź nasz artykuł „Strony internetowe dla hoteli”.
Chcesz zaistnieć w Internecie?
Zamów stronę wizytówkę
One Page jako przykład strony wizytówki
Jednym z rodzajów strony wizytówki jest tak zwany one page. To niedroga alternatywa, o dziwo najbardziej przypominająca tradycyjną wizytówkę.
One page to strona składająca się z dosłownie jednej strony, na której prezentujemy czym zajmuje się nasza firma i jak można się z nami skontaktować. One page ma wiele zalet: jest prosta w swojej konstrukcji, nie trzeba aktualizować ani uzupełniać jej treściami. Jest również uniwersalna a drobne zmiany w strukturze są stosunkowo łatwe do wprowadzenia.
Ten typ strony ma jednak swoje wymagania. W związku ze niewielką ilością miejsca i skromną strukturą należy dokładnie przemyśleć w jaki sposób zaprezentować swoją firmę. Każde słowo jest na wagę złota.
Podsumowanie
Pewne jest to, że prawie każda firma powinna mieć swoją stronę internetową. W wielu przypadkach strona wizytówka będzie bardzo dobrym rozwiązaniem i może realnie wpłynąć na codzienną pracę firmy. Niski koszt i łatwość utrzymania strony wizytówki sprzyjają, aby zaznaczyć obecność Twojej firmy w sieci. Warto zrealizować to przedsięwzięcie, aby dać się znaleźć swoim klientom.