Blog ARTNOVA
Dziękujemy za subskrypcję.
Na podany adres email zostało wysłane potwierdzenie zapisu.
OK
Strona internetowa typu wizytówka – dlaczego warto?
Blog ARTNOVA
  • Home
  • UX Blog
  • Strona internetowa typu wizytówka – dlaczego warto?

Strona internetowa typu wizytówka – dlaczego warto?

Web design
Nina Dobaczewska
UX Designer

Wizytówka, mały kartonik z danymi pracownika lub firmy, mimo, że nadal w niektórych branżach używany, znalazł swojego zastępcę. Strona internetowa typu wizytówka to w przypadkach wielu przedsiębiorstw konieczność, bez której zdobycie nowych klientów może okazać się karkołomne. Czym jest strona – wizytówka, opowiem w poniższym tekście.

 

Strona wizytówka, czyli jaka? Cechy stron typu wizytówka

Stron internetowa typu wizytówka to prosta strona internetowa prezentująca daną firmę. Jej istotną cechą jest właśnie prostota zarówno w strukturze, jak i w wykonaniu. Strony tego typu mogą znacząco różnić się od siebie, ale będą miały kilka wspólnych cech, które są znamienne dla stron wizytówek. Będą to:

  • Minimalizm w strukturze strony
  • Wyraźnie call to action, które zachęci klienta do kontaktu
  • Prostota warstwy graficznej

Co powinna zawierać strona wizytówkowa?

Strona typu wizytówka powinna zawierać kilka elementów, dzięki którym klienci dowiedzą się, czym zajmuje się firma i co może dla nas jako klientów zrobić. Będą to konkretnie:

  • Oferta – to część strony, gdzie znajdziemy precyzyjną ofertę sklepu czy produktu. Z tej podstrony dowiemy się, jakie usługi czy produkty oferuje dane przedsiębiorstwo. Ważne, aby ta sekcja była precyzyjna i czytelna – zarówno treściowo jak i wizualnie. Nie ma nic gorszego niż znaleźć się na stronie i nie móc dowiedzieć się, co firma oferuje.
  • Kontakt – to jedna z ważniejszych części i powinna mieć jak najwięcej wspólnego ze standardową wizytówką. Poza danymi kontaktowymi dobrze zastosować formularz kontaktowy, który ułatwi i zachęci do podjęcia kontaktu.
  • O nas – warto pokazać klientom, kto stoi za daną firmą czy produktem i zaprezentować swoje doświadczenie oraz kompetencje od jak najlepszej strony. O tym, jak przygotować stronę o nas pisaliśmy już na naszym blogu.

 

infografika: strona internetowa typu wizytówka - co powinna zawierać
Infografika: Strona internetowa typu wizytówka – co powinna zawierać.

 

 

Korzyści płynące z posiadania wizytówki internetowej firmy

Prowadząc firmę posiadanie strony jest w większości przypadków koniecznością. Jeśli jako właściciel firmy chcesz być znaleziony, strona wizytówka będzie podstawowym narzędziem do zaznaczenia swojej obecności w internecie.

 

Posiadanie wizytówki niesie za sobą wiele korzyści. Jest to na tyle nieduża inwestycja, że warto ją poczynić.

Kreacja wizerunku i wiarygodności firmy

Nawet na prostej stronie internetowej firma może odpowiednio się zaprezentować. W zależności, jaki kierunek obierze, kreuje swój wizerunek, może pokazać swój profesjonalizm i zakres kompetencji.

 

Poza tym firma, która posiada swoją stronę internetową uwiarygadnia swoje istnienie.

Prezentacja oferty

Wizytówka www to bardzo dobre miejsce, aby zaprezentować i krótko opisać ofertę danej firmy. To ważne dla klientów, którzy wchodzą na stronę i chcą poznać zakres usług przedsiębiorcy. Oferta online może się również przydać, jeśli chcemy klientów odesłać do jakieś formatu tekstowego z opisem, czym się zajmujemy.

Większy zasięg i zauważalność w sieci

Jeśli strona jest dobrze wypozycjonowana to zostanie zauważona w sieci. Najważniejsze, aby Twoją firmę można było znaleźć.

Możliwość prowadzenia działań marketingowych

Obecność w siedzi daje możliwość prowadzenia różnych działań marketingowych, a strona sprzyja temu. Jeśli decydujemy się na reklamę online, powinna ona kierować m.in. do strony internetowej firmy. Jeśli firma nie ma strony, to reklama w internecie w większości przypadków może nie mieć sensu.

Oszczędność czasu i pieniędzy

To niedroga forma z powodu prostego technicznego wykonania, nie ma na niej zbędnych i skomplikowanych elementów. Posiadanie strony opisującej firmę i jej usługi jest oszczędnością czasu zarówno dla klientów (szybko i sprawnie zapoznają się z treścią), jak i dla pracowników firmy, którzy mogą więcej czasu poświęcić na dotarcie do nowych klientów.

Ułatwia komunikację z klientem

Odpowiednią stroną wizytówką pokazujemy klientowi, że jesteśmy otwarci na jego potrzeby i chętnie wspomożemy go w realizacji jego celów. Poprzez komunikację językową i wizualną firma prezentuje się w odpowiednim kontekście i może skutecznie zachęcić klienta do kontaktu.

 

Wizytówka www to również bardzo dobre miejsce do stworzenia przestrzeni na kontakt z klientem. Poza pozostawieniem dokładnych namiarów i danych kontaktowych na firmę, możemy skorzystać z dobrego i skutecznego formularza, który wesprze proces komunikacji z klientami.

Dla kogo wizytówka internetowa jest dobrym rozwiązaniem?

Strona www typu wizytówka jest dobrym rozwiązaniem dla większości firm. Oczywiście wiele zależy od charakteru oferty, liczby produktów czy różnorodności usług. O ile firma, którą prowadzisz nie musi realizować żadnych usług za pośrednictwem strony, wizytówka www będzie w zupełności wystarczająca.

 

Jeśli jednym z filarów przedsiębiorstwa są usługi cyfrowe, np. zamawianie i wywoływanie zdjęć online, strona wizytówka będzie niewystarczająca.

 

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym, jak skutecznie zbudować stronę internetową dla np. dla hotelu, to sprawdź nasz artykuł „Strony internetowe dla hoteli”.

 

Chcesz zaistnieć w Internecie?

Zamów stronę wizytówkę

 

 

One Page jako przykład strony wizytówki

Jednym z rodzajów strony wizytówki jest tak zwany one page. To niedroga alternatywa, o dziwo najbardziej przypominająca tradycyjną wizytówkę.

 

One page to strona składająca się z dosłownie jednej strony, na której prezentujemy czym zajmuje się nasza firma i jak można się z nami skontaktować. One page ma wiele zalet: jest prosta w swojej konstrukcji, nie trzeba aktualizować ani uzupełniać jej treściami. Jest również uniwersalna a drobne zmiany w strukturze są stosunkowo łatwe do wprowadzenia.

 

Ten typ strony ma jednak swoje wymagania. W związku ze niewielką ilością miejsca i skromną strukturą należy dokładnie przemyśleć w jaki sposób zaprezentować swoją firmę. Każde słowo jest na wagę złota.

Podsumowanie

Pewne jest to, że prawie każda firma powinna mieć swoją stronę internetową. W wielu przypadkach strona wizytówka będzie bardzo dobrym rozwiązaniem i może realnie wpłynąć na codzienną pracę firmy. Niski koszt i łatwość utrzymania strony wizytówki sprzyjają, aby zaznaczyć obecność Twojej firmy w sieci. Warto zrealizować to przedsięwzięcie, aby dać się znaleźć swoim klientom.

UX Designer
Projektantka user experience z wykształceniem socjologicznym i szerokim doświadczeniem marketingowym. Pracowała jako project manager w IT i projektach kulturalnych. Zainteresowana dostępnością cyfrową i projektowaniem społecznie zaangażowanym.
Blog ARTNOVA
Poszerzaj z nami swoją wiedzę na temat UX
Zasubskrybuj nasz newsletter
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments