Co powinna zawierać strona sklepu internetowego z odzieżą?
Jeśli zamierzasz działać w branży odzieżowej i otworzyć własny sklep online, ten poradnik jest właśnie dla Ciebie. Omówimy w nim wszystkie najważniejsze elementy, które powinien mieć profesjonalny sklep internetowy z ubraniami. Sprawdź, jak powinien wyglądać internetowy e-sklep odzieżowy z prawdziwego zdarzenia!
Strona internetowa sklepu z odzieżą – charakterystyka
Internetowy sklep odzieżowy nie różni się znacząco od sklepów e-commerce z innych branż – kluczowe są detale, które omówimy w dalszej części tekstu.
Po pierwsze, mówiąc najogólniej, sklep powinien być możliwie prosty, przejrzysty i intuicyjny w obsłudze. Taki, by klienci chcieli przeglądać dostępną ofertę i nie mieli problemów z dokonaniem zakupów. Banał? Niekoniecznie – wciąż powstają nowe sklepy online, które mają problemy w tym obszarze. Warto więc o tym regularnie przypominać.
Kolejna sprawa to wygląd witryny. Rodzaj asortymentu narzuca wręcz konieczność prezentacji wizualnej produktów. Fotografie ubrań stają się elementem szaty graficznej. Dlatego staraj się nie przytłaczać potencjalnych klientów nadmiarem dodatkowych ozdobników i elementów wizualnych.
Skoro mówimy o obrazach – pamiętaj, że sklepy internetowe z odzieżą pozyskują nowych klientów głównie przy ich pomocy. Zadbaj więc o to, by Twoja oferta była zaprezentowana w jak najlepszym świetle. Dosłownie i w przenośni. Absolutnie niezbędne są wysokiej jakości zdjęcia przedstawiające poszczególne produkty, najlepiej w odpowiednim kontekście. Nie pomijaj też opisów ubrań, w których zawrzesz najważniejsze informacje dotyczące m.in. składu i zastosowanych materiałów.
Sklep internetowy z ubraniami – jak powinien wyglądać?
Szatę graficzną właściwie już omówiliśmy – nie skupiaj się na atakowaniu użytkowników banerami i innymi ozdobnikami. Na pierwszym miejscu stawiaj przejrzystość i minimalizm. Pozwól klientom odbyć wirtualny spacer w Twoim sklepie internetowym z odzieżą i zachwycić się wyglądem oferowanych ubrań.
Kolorystyka dopasowana do marki
Spójny branding wywołuje pozytywne skojarzenia wśród użytkowników i buduje świadomość marki. Dopilnuj więc, by Twój sklep online z ubraniami pozostawał w zgodzie z identyfikacją wizualną i naturalnie ją dopełniał. Pamiętaj też, że kolory wywołują emocje – wykorzystuj ten fakt do budowania dobrego wrażenia klienta.
Estetyczny i atrakcyjny design
Ludzie kupują oczami, a ładny, schludny design strony sprawia, że chętniej (i dłużej) zostają na danej stronie. Ta sama zasada dotyczy oczywiście internetowych sklepów z ubraniami. Nie zapominaj o efekcie pierwszego wrażenia – możesz je zrobić tylko raz.
Przejrzysta struktura
Architektura informacji internetowego sklepu z odzieżą jest bardzo ważna. Standardy branżowe wykreowane w ostatnich latach narzucają wręcz wymóg wdrożenia wygodnego systemu kategorii produktów. Podobnie ma się rzecz z menu witryny, okruszkami (breadcrumbs) i linkowaniem wewnętrznym, tworzącymi system nawigacji na stronie.
Najważniejsze elementy strony sklepu z ubraniami
Poniżej wymienię i krótko opiszę składniki mające kluczowy wpływ na sukces sklepu. Sukces wynikający z komfortu korzystania z witryny i przejawiający się w dużej liczbie transakcji.
Zdjęcia produktów
Pisaliśmy już o tym wcześniej, ale warto powtórzyć. Dobry sklep internetowy z ubraniami nie może funkcjonować bez profesjonalnych fotografii produktowych, które zachęcają do zakupu. Kupujemy oczami, chcemy wyobrazić sobie jak będziemy wyglądali w wybranym stroju. Odpowiednio przygotowane fotografie są dobrze wykadrowane i pokazują detale, dobrze, gdy prezentowane są na modelach.
Karty produktów
Tu raczej wszystko jest jasne – karty produktowe powinny zawierać komplet informacji o konkretnej rzeczy podany w przystępny, zrozumiały sposób. Element ten nie tylko wpływa na poprawę konwersji, ale także buduje pozytywny wizerunek Twojej marki.
Opisy produktów
Do każdego produktu postaraj się przygotować oryginalny opis. Skuteczne opisy produktów zawierają ich najważniejsze cechy (jak materiał wykonania), główne zalety oraz słowa kluczowe, które pomogą budować widoczność konkretnych podstron w wynikach wyszukiwania.
Tabele rozmiarów
Pozwól użytkownikom sprawdzić, czy wybrana rzecz będzie im pasować – nikt nie lubi kupować w ciemno. Tabele rozmiarów powinny znajdować się w widocznym miejscu i być w miarę możliwości jak najdokładniejsze. Zadbaj o to, by tabele były zrozumiałe nawet dla osób, które rzadko wybierają się na zakupy do sklepu odzieżowego.
Koszyk
Ostatnie miejsce, w którym klient może zmienić zdanie i nie sfinalizować transakcji. Dlatego, aby liczba porzuconych koszyków była niska, warto poświęcić czas na dobre zaprojektowanie checkoutu.
Koszyk zakupowy w sklepie internetowym z ubraniami powinien być przejrzysty i prosty w obsłudze. Dobrze, jeżeli oprócz nazwy dodanych produktów zawiera ich fotografie i przypomnienie kluczowych cech (np. rozmiar, wersja, dominujący kolor). Ważne, żeby czytelna była informacja na temat całkowitego kosztu dostawy.
Projekt sklepu internetowego
Zobacz zaprojektowany i wdrożony przez ARTNOVA sklep z odzieżą sportową i akcesoriami dla kolarzy
Odzieżowy sklep internetowy – kategorie i sortowanie produktów
Dobry sklep odzieżowy internetowy to miejsce odpowiednio zaplanowane i uporządkowane. W sklepie stacjonarnym klient łatwiej znajdzie towar rozmieszczony w regałach i na wieszakach niż wymieszany w skrzyni. Podobnie dzieje się w internetowym sklepie z odzieżą.
Podział produktów na kategorie
Ubrania z tych samych kategorii powinny być logicznie posortowane w obrębie jednej grupy. Każda podstrona kategorii produktowych w sklepie internetowym odzieżowym powinna mieć osobny link, który będzie do niej odsyłał z różnych miejsc witryny.
Filtrowanie w odzieżowym e-commerce
Za możliwość wygodnego wyszukiwania artykułów po wybranych cechach (płeć, rozmiar, kolor itd.) odpowiada właśnie filtrowanie produktów w sklepie internetowym. To idealne rozwiązanie dla użytkowników, którzy mają bardziej sprecyzowane potrzeby/oczekiwania i nie chcą bądź nie mają czasu przeglądać całej oferty.
Podobne produkty
Dobry odzieżowy sklep internetowy umożliwia klientom sprawdzenie produktów o parametrach zbliżonych do właśnie przeglądanej rzeczy. Ten prosty zabieg może znacząco zwiększyć konwersję – niewielkie różnice między dwoma podobnymi produktami często decydują o zakupie.
Warianty kolorystyczne produktu
Na karcie produktu należy w widocznym miejscu umieścić opcję wyboru wersji kolorystycznej. Można to zrobić w formie rozwijanej listy z dostępnymi kolorami, bądź przedstawić jako osobne produkty (miniaturki z linkami).
Zamów projekt i wdrożenie
Wersja mobilna sklepu internetowego z odzieżą – jak powinna wyglądać?
Duża część użytkowników internetu serfuje po stronach www na swoich smartfonach. Coraz więcej z nich dokonuje na nich także zakupów online, bo tak jest po prostu szybciej i wygodniej. Odpowiednio zoptymalizowana wersja mobilna sklepu internetowego z odzieżą jest więc kluczowa, bo pozwala skutecznie dotrzeć do klientów, którzy rzadko korzystają z komputerów czy laptopów w celach zakupowych.
Wersja sklepu online na urządzenia przenośne powinna być dopracowana pod kątem technicznym – przede wszystkim dostosowana do rozdzielczości i wielkości ekranów stosowanych w smartfonach czy tabletach. Należy też pamiętać o zachowaniu płynności przewijania, skompresowaniu zdjęć do mniejszych rozmiarów i wielu innych, równie ważnych aspektach poprawiających wygodę korzystania ze strony.
Profesjonalny sklep internetowy z ubraniami – podsumowanie
Jaki jest najlepszy sklep internetowy z ubraniami? Dopracowany pod kątem technicznym, dostosowany do potrzeb użytkowników, atrakcyjny wizualnie i nastawiony na jak największą sprzedaż i zadowolenie odbiorców oferty. To jednak zaledwie czubek góry lodowej Jeśli zależy Ci na własnym sklepie internetowym z ubraniami, który podbije serca klientów, będzie szybki, nowoczesny i konkurencyjny – skontaktuj się z nami!