3.1Audyty / Testy UX
Audyt UX to badanie sklepów, aplikacji i stron internetowych.
Jego celem jest określenie jakości doświadczeń użytkownika serwisu. Na wypadkową ocenę składa się czytelność i intuicyjność strony oraz możliwość przejścia ważnych ścieżek (np. wyszukania i dodania do koszyka produktu).
Audyt to najczęściej analiza ekspercka, weryfikująca poprawność strony z dobrymi praktykami projektowymi. W trudniejszych przypadkach rozszerzana o badania z użytkownikami.
Audyt UX podsumowuje raport pokazujący mocne i słabe strony witryny oraz sposoby naprawy problemów.
Z audytu UX dowiesz się czy Twoja witryna internetowa jest użyteczna dla klientów i służy Twojemu biznesowi.
Wdrażając zalecenia raportu z audytu UX podniesiesz konwersję i uzyskasz wyższe przychody.
3.2Testy użyteczności
Testy użyteczności sprawdzają, czy rozwiązania na stronie internetowej są zrozumiałe i łatwe w obsłudze dla klientów. Pokazują też jakie elementy na stronie uniemożliwiają lub utrudniają realizację celów (np. dokończenie zakupu).
Usługa testów użyteczności jest przydatna w nowych i istniejących witrynach. W nowych serwisach potwierdza decyzje projektowe przed uruchomieniem. W serwisach istniejących identyfikuje miejsca sprawiające użytkownikom problemy.
Testy przeprowadzane są jako niemoderowane lub moderowane. Wielkość grupy zależna jest od charakteru badania i jego przedmiotu. Efektem testów są rekomendacje, będące wytycznymi projektowymi lub zaleceniem zmian.
Testy użyteczności pomogą wybrać najlepsze rozwiązanie projektowe.
W szybki i wiarygodny sposób uzyskasz informacje od rzeczywistych odbiorców Twojej strony lub sklepu.
3.3Konsultacje UX
Użyteczność serwisu zwraca uwagę jego właściciela najczęściej wtedy, gdy zaczynają się problemy (np. rośnie odsetek porzuconych koszyków).
Najlepszym sposobem na ocenę użyteczności witryny jest audyt UX. Są jednak sytuacje, w których właściciel strony ma świadomość mankamentów i potrzebuje potwierdzenia lub przedyskutowania koncepcji zmian.
Konsultacje sprawdzają się również dobrze w trakcie przygotowań do budowy nowej strony.
W trakcie konsultacji UX porozmawiasz na żywo z projektantem lub audytorem o Twojej stronie internetowej.
Istniejącej albo planowanej.
Rozwiejesz swoje wątpliwości bez potrzeby uczenia się filozofii projektowania UX.